Bluetooth headset en iBook

Hallo, Ik heb voor mijn Sony Ericsson een headset gekocht, de HBH 600 (origineel Sony Ericsson). Nu is mijn vraag of ik de headset ook kan gebruiken voor mijn iBook met Bluetooth module. Bijvoorbeeld voor Skype. Ik gebruik al een Bluetooth muis van Apple en die werkt netjes maar helaas herkent mijn iBook de HBH 600 headset niet als ik hem automatisch wil laten detecteren. Weet iemand waaraan dat kan liggen? Mijn telefoon herkent de headset onmiddelijk.

Hmm, dat is wel vreemd mijn powerbook werkt er wel mee samen ook ingebouwde bluetooth en os 10.4 Hij zou het bij jou dus eigenlijk ook moeten doen!

Ik heb geprobeerd om de HBH 600 als nieuw bluetooth apparaat te laten herkennen maar hij zegt dattie niks kan vinden. Heb jij dezelfde headset?

Ik dacht ook, Ha, bij de Lidle een headset. (Silvercrest) gekocht maar iMac 10.3 herkent hem wel maar zegt dat hij geen headsets ondersteund. Powerbook herkend hem wel maar blijft hangen in Bleu Tooth headset configureren (na nummer in gegeven (oooo) te hebben) en lijft staan 'verbinden met BTHS....' [/i]

Heb ik ook gehad met die headset en mijn pbook.

Ik denk dat de HBH-600 slecht met één toestel tegelijk kan ‘pairen’.

Probeer eens een reset van je headset door op de + en - knopjes tegelijk te duwen tot je een felle piep hoort.

Dan zal je macje hem wel kunnen detecteren als new device.

Succes!

Ik begreep dat headsets niet worden ondersteund! De mijne doet het ook niet

Ik lees dat mensen problemen hebben met hun bluetooth headset op hun Mac. Ik heb ook zo'n ding bij de Lidl gekocht en toen ik hem probeerde kreeg ik de nogal ontmoedigende mededeling dat de hardware deze service niet ondersteunt. Maar het blijkt met software op te lossen te zijn. Ik had op mijn Powerbook G4 van een jaar oud een firmware update nodig. Daarna heb ik een update van de bluetooth software (1.5) geïnstalleerd. Toen werkte het allemaal. Geluidskwaliteit valt een beetje tegen (telefoonkwaliteit) en begint te storen als de afstand ook maar iets groter is dan 30 cm of zo. Maar misschien is dat normaal. Die dingen zijn tenslotte vooral bedoeld voor mobiele telefoons.

Kees

30 cm is wel erg weinig. je mag van een bt headset verwachten dat je de gsm in je broekzak kan laten, en bij mij tenminste is de afstand tussen mn broekzak en mn rechter oor nog altijd meer dan 30 cm.