Bluetooth headset & Powerbook & Skype - kan dat?

Hi,

ik wil graag een bluetooth headset aan mijn powerbook koppelen zodat ik ermee kan skypen. Heeft iemand hier dat al eens voor elkaar gekregen? Zo ja, wat is een goede headset hiervoor?

Bart

Hoi Bart,

Ik skype naar volle tevredenheid met een Sony Ericson HBH35 in combinatie met een iBook en een D-Link Bluetooth adaptor. Ik heb ergens gelezen dat er mensen zijn die het niet aan de gang kregen met een Jabra headset. Ook sommige bluetooth adaptors werken niet met headsets samen. Op mijn D-Link moest eerst nieuwe firmware (van Apple) geinstalleerd worden.

Ik vind de HBH35 na wat langer gebruik niet echt comfortabel. Het batterij gedeelte wat achter je oorschelp ‘haakt’ is vrij dik en dat gaat na langer gebruik irriteren. Het is weliswaar comfortabeler dan meer dan een uur met een telefoonhoorn aan je oor zitten maar ergonomisch zou er toch nog wel wat te verbeteren zijn.

Er lopen al een draadje of wat over dat onderwerp na een [url=http://forum.macosx.nl/search.php]zoekactie[/url] kwam ik [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=14276&highlight=skype+bluetooth]dit[/url] en [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=36579&highlight=skype+bluetooth]dit[/url] tegen .. en ik heb niet echt goed gezocht .....

Maar volgens de geleerden kan het dus

Hi Marz,

bedankt! Ik zal eens kijken hoeveel dat model tegenwoordig moet kosten.

@Jeroenimo: waarom denk je dat ik zelf niet gezocht heb? De meeste threads (ook degene die jij toonde) zijn in de trant van ‘het zou moeten werken’. Ik wilde gewoon graag eens horen van iemand die het ook echt voor elkaar heeft gekregen :wink:

Cu,

Bart

[quote:5b558f4810="bartv"]waarom denk je dat ik zelf niet gezocht heb?[/quote:5b558f4810]

Ik gok doordat je dit niet aangaf in je post? :slight_smile:
Verder zoekt 99% van de gebruikers niet voor ze iets vragen…

[quote:2a9df49124="bartv"]@Jeroenimo: waarom denk je dat ik zelf niet gezocht heb? De meeste threads (ook degene die jij toonde) zijn in de trant van 'het zou moeten werken'. Ik wilde gewoon graag eens horen van iemand die het ook echt voor elkaar heeft gekregen ;-) [/quote:2a9df49124]

Gelijk heb je! Dankzij de snelle ontwikkelingen in computerland zijn veel draadjes alweer achterhaald op het moment dat ze geschreven worden. Zeker met dit soort ‘hardware’ topics.

ik krijg mijn hbh-300 niet gesynced met mijn pb, hij ziet hem zelfs niet :(

ik heb een Motorola HS850, en ben daar erg gelukkig mee :

• mijn iMac G5 met Bluetooth herkent 'm meteen (en m’n PowerMac G4 met MyCom-BTadapter ook overigens)
  • die zit perfect : lekker licht en niet zo’n vervelende bult achter je oor…

…en als ik het me goed herinner heb ik 'm in het verleden wel 'ns gebruikt voor Skype

natuurlijk moet je je wel bedenken dat :

• de automatische connectie met m’n GSM moet uitstaan, want elke Bluetooth headset kan maar met 1 ander apparaat tegelijk connecten ; dus op m’n GSM moet m’n BT-headset (tijdelijk) op ‘unauthorised’ staan…
  • ik moet op m’n Mac in de System Prefs nog wel even m’n BT-headset selecteren (als in- en output)
  • ik kan sommige appilcaties het beste pas opstarten nadat ik connectie heb met m’n BT-headset

Succes !!
Toon.B

Ik kreeg het met m'n G5je eerst ook niet voorelkaar, een firmware upgrade was de oplossing voor mij en mijn D-Link adaptertje.

normaalgezien is al mijn hardware up to date bluetooth built in van apple, op Alubook 1,5 heb de headset even uit mijn gsm gegooid maar dan nog... niets :cry: