Bluetooth ipad

Hallo,

Ik zou graag weten of de bluetooth functie alleen voor een draadloos toetsenbord en draadloze koptelefoon is
of dat je ook bestanden kunt zenden naar bv. macbook en vice versa .

heb een en ander geprobeerd zonder resltaat . Klopt dat ?
Ik zie wel de macbook staan en vice versa de ipad op mijn macbook

Ook foto's van mijn nokia N95 8gb wil niet lukken

Kan niet. Gaat ook traag, dus gewoon WiFi gebruiken... Met een Nokia communiceert een iOS-apparaat helemaal niet.

Ik had het zelfde probleem, had toen gelezen dat bluetooth alleen voor accessoires is en niet voor bestandsoverdracht. Misschien ooit in de toekomst met een update?

Zeer twijfelachtig. Ze hebben het nooit toegestaan/ingebouwd.

[quote=Knurfty url=http://www.onemorething.nl/community/topic/bluetooth-ipad#post-2049604 time=1284189104]Misschien ooit in de toekomst met een update?[/quote]
Waarom? Daar zullen ze eerder bonjour over wifi voor gebruiken. Bluetooth is voor je headset, niet om bestanden mee over te dragen als je ook WiFi aan boord hebt.

Ze zullen het niet toestaan vanwege rechten. Als jij bestanden uit kan wisselen via bluetooth, kun je dus ook muziek en films uitwisselen. Aangezien Apple eigenaar iTunes store....

Mits je een jailbreak hebt kun je met de app iBlueNova bestanden verzenden en ontvangen met je iPhone, dus ik neem aan dat dit ook kan met je iPad.

Mijn Nokia gsm herkent mijn iPad en omgekeerd, maar een verbinding is niet mogelijk. Hetzelfde voor mijn iMac en de iPad. De gsm en de iMac verbinden wel vlekkeloos. Is dat niet een beetje belachelijk dan dat het met de iPad niet kan?

Ja. Een beetje wel. Maar ik neem aan dat je wist dat dit niet kon toen je je iPad kocht.

Euh ... Neen. Dat was een van de weinige dingen die ik niet wist toen ik hem kocht. En wellicht is dit iets waar de concurrentie wel aandacht aan zal besteden.

Wat dan WEL weer werkt is de app picTransfer, tussen mijn iPhone 4 en iPad. De BT van beide apparaten lijkt elkaar niet te vinden (blijft zoeken) maar als je plaatjes verzendt werkt het appje gewoon.

@Wilma: Je kunt (via App Store programma's) inderdaad wel bestanden onderling tussen iOS-apparaten uitwisselen. Tussen tussen een iPhone en bijvoorbeeld een computer of Nokia-telefoon, gaat niet lukken (zonder jailbreak).

Zie ook: http://www.onemorething.nl/community/topic/kan-net-verzenden-naar-iphone-via-bluetooth#post-2129426

-foutje, dubbelpost-