Bluetooth kip en ei probleem

Aan mijn iMac 17" heb ik een D-Link Bluetooth Dongle hangen. En een Apple Bluetooth toetsenbord en muis.

Werkt als een tierelier, maar er is wel één eigenaardigheid:

Als ik de iMac in de sluimerstand zet, dan kan ik niet de toetsenbord en muis uitschakelen.
Doe ik dat wel, dan krijgt de iMac een signaaltje dat een BT apparaat is weggevallen, komt uit de sluimerstand en meld vervolgens via een icoon van toetsenbord of muis “connection lost”.

Zet ik toetsenbord of muis eerst uit, dan werkt het wel.

Maar uiteraard kan ik niet beiden uitzetten, want dan kan ik de iMac weer niet in de sluimerstand zetten.

Wie o wie herkent dit probleem en heeft een oplossing?

Als je de muis en het toetsenbord "uit zet", kun je daar na met de aan/uit knop je I mac in slaap zetten. De knop, achterop je macje, 1 keer kort indrukken en hij valt in slaap.

groet en succes,

Mr Mojo

Ik heb er geen oplossing voor maar waarom toetsenbord en muis uitzetten ? Als ik het goed begrpen heb hebben deze ook een soort slaapstand zodat ze minder energie gebruiken, dus hoef je ze ook niet echt uit te zetten, hoewel de muis wel een batterijenverslinder is maar keyboard valt wel goed mee.

[quote:4e7b56e688="junkiesxl"]Ik heb er geen oplossing voor maar waarom toetsenbord en muis uitzetten ? Als ik het goed begrpen heb hebben deze ook een soort slaapstand zodat ze minder energie gebruiken, dus hoef je ze ook niet echt uit te zetten, hoewel de muis wel een batterijenverslinder is maar keyboard valt wel goed mee.[/quote:4e7b56e688] Dat is ook precies de reden. Van twee muizen zijn de batterijen vrij snel leeggegaan.

Als noodoplossing (als de mac lang slaapt) zou je even een bedraad muisje in kunnen pluggen. Zo kun je toch je mac laten slapen en de muis uit zetten!

Spaart i.i.g batterijen :wink:

Je kan dat verhelpen door in Systeemvoorkeuren > Bluetooth > Instellingen het item [i:6deed460c6]Bluetooth-apparaten kunnen deze computer uit de sluimerstand halen[/i:6deed460c6] uit te vinken.

[quote:3e402f548c="moodjoo"]Je kan dat verhelpen door in Systeemvoorkeuren > Bluetooth > Instellingen het item [i:3e402f548c]Bluetooth-apparaten kunnen deze computer uit de sluimerstand halen[/i:3e402f548c] uit te vinken.[/quote:3e402f548c]

ik kan die optie niet selecteren… op een of andere manier…

[quote:98cb4e53c4="addyboy"]ik kan die optie niet selecteren.. op een of andere manier..[/quote:98cb4e53c4]

Misschien is die optie uit als je een BT muis en keyboard gebruikt, anders krijg je hem natuurlijk niet meer wakker… denk ik…

[quote:2afcb3c98e="addyboy"][quote:2afcb3c98e="moodjoo"]Je kan dat verhelpen door in Systeemvoorkeuren > Bluetooth > Instellingen het item [i:2afcb3c98e]Bluetooth-apparaten kunnen deze computer uit de sluimerstand halen[/i:2afcb3c98e] uit te vinken.[/quote:2afcb3c98e]

ik kan die optie niet selecteren… op een of andere manier…[/quote:2afcb3c98e]

@moodjoo: dat vinkje kan ik niet uitzetten, anders kan ik de iMac niet uit de sluimerstand halen

@addyboy: als je die optie niet kunt selecteren, dan heb je OF een D-Link adapter of ingebouwde BT adapter, maar nog niet de firmware update gedraaid OF een andere dan de D-Link adapter.

Die optie die je kan uitvinken is er gekomen sinds de laatste BT-update. Het is ook sinds die laatste update dat ik ook het probleem had dat macpro ook heeft, namelijk dat m'n iBook weer wakker werd als ik m'n BT-muis uitzette.

Macpro, dat is waar wat je zegt, dat je je iMac dan niet meer wakker krijgt via je toetsenbord. Ik had er niet aan gedacht omdat ik geen BT-toetsenbord heb. Met alleen een BT-muis gaat dat perfect.
Voor dit is het dan wel spijtig dat de aan/uit-knop zo ongelukkig aan de achterkant staat bij zo’n iMac. Anders had je je iMac gemakkelijk zo terug kunnen wakker maken.