Ik heb een MacBook, en bluetooth werkt gewoon. Ik kan een Mighty Mouse, en keyboard aansluiten. ik kan SMSjes verzenden naar mijn telefoon en bestanden versturen naar mijn telefoon.
Wat ik wellicht niet kan is bestanden van mijn telefoon naar mijn MacBook versturen…
Wat is de oorzaak hiervan? Ik gebruik een Nokia 5200.
je krijgt een foutmelding…?
Je weet niet waar of hoe je door je telefoon moet bladeren…?
Ik open gewoon bluethooth en connect met mijn telefoon. even op beide toestellen de juiste code invoeren en dan op " haal naar computer" klikken (of iets dergelijks)
Ik had dit probleem ook. De oplossing is simpel, doe het via je Mac en niet via je PC.
Zet je Bluetooth op beide toestellen aan. Daarna mag je je gsm gewoon negeren. Bij je Mac, klik je op het Bluetooth-icoontje. Daar kies je voor “blader door apparaat”. Even wachten, en selecteer dan je telefoon.
Je telefoon zal een biepje geven, en een berichtje met zoiets als: “pc wilt verbinding maken met gsm. Toestaan?” kies in elk geval duidelijk “ja”. Daarna vraagt je gsm je om een code, geef 0000 op ofzo.
Hierna mag je je gsm opzij leggen. Ga terug aan je Mac, en deze zal een berichtje tonen, waar je een code moet invullen. Vul hier 0000 in (of de code die je in je gsm ingaf).
Op dit moment springt er op je Mac een venstertje open, waar je gewoon door je gsm kunt “bladeren”. Ga naar de juiste map, selecteer het bestand (of bestanden) en druk op de knop “ophalen”. Geef een locatie op waar de bestanden moeten komen te staan, en klaar is kees…
[quote:5bcb31a210="mr.x turbo"]Maar rechtstreeks vanaf mijn telefoon verzenden lukt dus niet? Bugje is Leopard of heeft dat nooit gewerkt?[/quote:5bcb31a210]
Werkt prima onder Tiger.
[quote:74dfeb6fbb="mr.x turbo"]Aha een alternatief. Bedankt, hier heb ik zeker wat aan.
:)
Maar rechtstreeks vanaf mijn telefoon verzenden lukt dus niet? Bugje is Leopard of heeft dat nooit gewerkt?[/quote:74dfeb6fbb]
Geen idee of het een bug is, zou eventueel wel kunnen hoor… Ik heb al diverse keren geprobeerd om het toch direct via de telefoon naar pc te verzenden, maar dat lukt dus inderdaad niet ( “verbinding mislukt” ).
Sommigen denken overigens dat dit enkel bij Nokia’s voorkomt, dit is echter onzin. Mijn gsm is een Sony Ericsson Z530i, en deze gsm’s lukte overigens ook niet:
[list:74dfeb6fbb]Nokia 6021
SE Z520i
SE Z530i[/list:u:74dfeb6fbb]
Volgens mij lukt het met geen enkele gsm, zelfs niet met een iPhone. Dus misschien is het een bugje ja. Wie zal het zeggen?
Overigens nog even dit: een alternatief? Helemaal niet, het is gewoon een andere weg die je gebruikt… 't Is geen alternatief.
[quote:80476a430b="mr.x turbo"]Wat ik wellicht niet kan is bestanden van mijn telefoon naar mijn MacBook versturen....[/quote:80476a430b]
kies haal op...... :roll:
[quote:f62d15f179="mr.x turbo"] ik kan SMSjes verzenden naar mijn telefoon. Ik gebruik een Nokia 5200.[/quote:f62d15f179]
Hoe flik jij dat? Ik heb ook een Nokia 5200, kan iSync-en, door het toestel browssen, maar ben al weken aan het klooien om te SMS-en. Het lukt mij niet…
[quote:13e895651a="Lewis Caroll"] maar ben al weken aan het klooien om te SMS-en. Het lukt mij niet....[/quote:13e895651a] http://www.apple.com/downloads/dashboard/email_messaging/callwavefreetextmessaging.html :innocent:
[quote:5fbc21cb58="mr.x turbo"]Voel je zeker niet aangevallen, ik vind wat je uit hebt gelegd zeker handig. :wink:[/quote:5fbc21cb58]
Ah nee sorry! Wees gerust, ik voelde me zeker niet aangevallen hoor.
[quote:5fbc21cb58=“vodka”]Heb je onder “Systeemvoorkeuren>Delen”, “bluetoothdeling” aangevinkt?[/quote:5fbc21cb58]
Dank je voor je reply, want dat werkte uitstekend. Je hebt het mysterie opgelost. Mocht overigens eigenlijk wel wat duidelijker zijn :? al klaag ik niet direct op het gebied van gebruiksvriendelijkheid.