Bluetooth muis en accuduur vraag

Ik zti erover te denken om een mighty mouse te halen, deze werkt op Bluetooth geloof ik en ik neem aan dat hij dus flink van je macbook's accu slurpt? Of valt dat wel mee..

En hoe kan je kijken/testen of je accu in je macbook wel de verwachte accuduur heeft in uren? met wifi aan en helderheid iets meer dan de helft dan trekt hij het krap 2 uur…

De Mighty Mouse heeft minimale invloed op de accuduur van de Macbook. Het ontvangen van een signaal kost bijna geen energie, het verzenden wel, en een muis hoeft eigenlijk geen gegevens van je Mac te ontvangen.

Er bestaat een programma om je batterijprestatie te testen, maar ik ben de naam vergeten. Het was iets met coconutbattery :?

Daar heb je geen programma voor nodig. Kijk in je systeemprofiel.

En verder:

http://www.apple.com/nl/batteries/

Zelf heb ik ook een MacBook (Black, early 2008, [size=9:ab405639c7]te koop[/size:ab405639c7] ) en deze accu gaat nog steeds een goede 4 tot 5 uur mee. Scherm helderheid heb ik overdag vaak op maximum staan of iets onder het maximum. Ook gebruik ik een wireless bluetooth mighty mouse en merk eigenlijk amper dat het invloed heeft op de accuduur van mijn Macbook.