bluetooth of...

[img:ce1f5bdcd3]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7081[/img:ce1f5bdcd3]

zijn er meer manieren om
je telefoon te laten communiceren
met je mac?
misschien een domme vraag maar… :oops:

ik wil nl. deze kopen maar heb geen bluetooth.... :cry:

Geen BT op je Mac? met een superklein USB BT stickje ben je klaar! Kosten geen 25,00 meer voor een beetje chique... :D Bij de Mediamarkt b.v. van het merk: Cellink...

Bij mij hangt er ook een Belkin usb-stickje achteraan de de Mac. Kosten: 24 euro. Is te doen toch?

Wees voorbereid op de toekomst en ga voor de D-Link DBT-120. Die wordt volledig door Apple ondersteund en kost evenveel.

Op dit forum kun je diverse draadjes vinden met de discussie wel of niet die D-Link, dus daar mag je kijken voor de reacties van anderen.

ik heb er ook eentje van Sitecom, klein dingetje voor 25 euro gekocht en die werkt prima :) gewoon zo huppaaaaa in mijn usb port. ook in het toetsenbord :)

Je kan ook een kabeltje gebruiken (kijk of dat meegeleverd wordt) echter de Nokia-software is niet bruikbaar op je Mac. Daarnaast kun je ook bestanden uitwisselen door ze te mailen, vanaf je telefoon kost dit echter geld. Zoals de rest hier al zegt: neem BT. Je zal het heerlijk vinden werken en er komen steeds meer apparaten die je via BT kan aansturen of je stuurt je mac aan via je telefoon.

[quote:36682fa3c6="BartjeGossen"]Je kan ook een kabeltje gebruiken (kijk of dat meegeleverd wordt) echter de Nokia-software is niet bruikbaar op je Mac. Daarnaast kun je ook bestanden uitwisselen door ze te mailen, vanaf je telefoon kost dit echter geld. Zoals de rest hier al zegt: neem BT. Je zal het heerlijk vinden werken en er komen steeds meer apparaten die je via BT kan aansturen of je stuurt je mac aan via je telefoon.[/quote:36682fa3c6]

ik zat er al aan te denken ja
heeft toch het meest potentie
bedankt
[img:36682fa3c6]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7088[/img:36682fa3c6]

[quote:c845f4ebbc="KarelWillem"]Bij mij hangt er ook een Belkin usb-stickje achteraan de de Mac. Kosten: 24 euro. Is te doen toch?[/quote:c845f4ebbc]

heb je dan automatisch bluetooth?
normaal gesproken is dat toch een softwarepakket?
[img:c845f4ebbc]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7088[/img:c845f4ebbc]

[quote:5e151f35e3="Maclord"]heb je dan automatisch bluetooth? normaal gesproken is dat toch een softwarepakket?[/quote:5e151f35e3] Bluetooth is een standaard om draadloos te communiceren tussen verschillende apparaten over een korte afstand. Het is dus een combinatie van hardware en software.

Eena andere manier (waar Nokia ook meer fan van is dan van Bluetooth) is infra-rood (IR), nadeel daaraan is dat de afstand tussen twee contactpunten kleiner is en dat er een zichtlijn moet zijn.

Bluetooth is in OSX (vanaf 10.2) ingebouwd en volledig geïntergreerd met Adresboek, iCal, iSync en OSX zelf. Wat mij overkwam, is tekenend voor de eenvoud: Ik stak de BT-stick (D-Link) in mijn iBook en in de menubalk verscheen ineens een Bluetooth-icoontje. Aanklikken leerde dat ik mijn apparaten meteen kon gaan configureren en dat ik alle instellingen simpel kon aanpassen. Nog geen drie minuten later zat ik de besatanden van mijn SE K750i af te halen…

Let bij Bluetooth wel op een klein ding qua beveiliging: zorg dat BT alleen aanstaat als je het nodig hebt en dat de apparaten alleen maar als detecteerbaar aanstaan als je ze moet koppelen. Je kan trouwens leuke geintjes uithalen met BT… maar daar kan je je op deze manier tegen beschermen dat anderen dat bij jou doen.

DeNieuweMacWinkel in Amsterdam en Gouda hebben de D-Link momenteel in de aanbieding, waardoor je een goed BT-dongeltje hebt voor de prijs van merken die niet met alles compatible zijn…

[quote:0fe5d41575="Zerk"]Eena andere manier (waar Nokia ook meer fan van is dan van Bluetooth) is infra-rood (IR), nadeel daaraan is dat de afstand tussen twee contactpunten kleiner is en dat er een zichtlijn moet zijn.

Bluetooth is in OSX (vanaf 10.2) ingebouwd en volledig geïntergreerd met Adresboek, iCal, iSync en OSX zelf. Wat mij overkwam, is tekenend voor de eenvoud: Ik stak de BT-stick (D-Link) in mijn iBook en in de menubalk verscheen ineens een Bluetooth-icoontje. Aanklikken leerde dat ik mijn apparaten meteen kon gaan configureren en dat ik alle instellingen simpel kon aanpassen. Nog geen drie minuten later zat ik de besatanden van mijn SE K750i af te halen…

Let bij Bluetooth wel op een klein ding qua beveiliging: zorg dat BT alleen aanstaat als je het nodig hebt en dat de apparaten alleen maar als detecteerbaar aanstaan als je ze moet koppelen. Je kan trouwens leuke geintjes uithalen met BT… maar daar kan je je op deze manier tegen beschermen dat anderen dat bij jou doen.

DeNieuweMacWinkel in Amsterdam en Gouda hebben de D-Link momenteel in de aanbieding, waardoor je een goed BT-dongeltje hebt voor de prijs van merken die niet met alles compatible zijn…[/quote:0fe5d41575]

kan je um na gebruik niet gewoon eruit trekken?
of bedoel je gewoon afsluiten?

ja, natuurlijk - maar ik denk dat het hier om de telefoon gaat.

[quote:0348b556b1="Strifer"]ja, natuurlijk - maar ik denk dat het hier om de telefoon gaat.[/quote:0348b556b1]

maar je bent dus een zo’n stickie nodig om met je (BT)telefoon en mac te kunnen bluetoothen?? zonder ken t niet?

(ben absoluut geen expertje op dit gebied(nog)) :wink:

gewoon een usb stickie met bluetooth plug en play voor 25 euro even de systeem voorkeuren goed zetten en gaan :evil:

20 euro bij de mediamarkt... (aanbieding)