Bluetooth presenter

Dag mensen,

Ik wil binnenkort een presenter voor powerpoint aanschaffen en ik heb mijn oog laten vallen op de Logitech Cordless Presenter. Hier zit volgens de Logitech-site blauwtand op, maar toch doen ze er ook zo’n USB blauwtand device bij welke je normaal in een hopeloze Windows-machine zou moeten stoppen. Echter ik heb een 15 inch Powerbook waarbij blauwtand er al in zit. Mijn vraag is dus of het met deze presenter mogelijk is zonder dat USB stickje te werken en gewoon mijn in-build blauwtand te gebruiken. Verder weet ik ook niet of dit ding werkt met OS Tiger. Ik heb geen mobiel met blauwtand en ik ben ook niet van plan deze als presenter te gebruiken aangezien ik de laserpointer nodig heb die wel op de Logitech Cordless Presenter zit. Kan iemand mij helpen?

:?

Hé Hetz :D

Dit gevonden met betrekking tot de presenter en Mac os X:

een gedeelte van de tekst:

“Unfortunately, the Cordless Presenter uses a unique Bluetooth profile which makes it very incompatible with other Bluetooth receivers other than its own - we had no luck when we attempted to make a connection between the presenter and our Power Mac G5 with built-in Bluetooth capabilities without the included mini-receiver plugged into a USB port. Therefore, even if your Mac has built-in Bluetooth capabilities, you’ll still need to use a USB port for the presenter’s mini-receiver.”

Dat bluetooth dongletje zal je dus nodig hebben ondanks builtin bluetooth in je PB…

Welke telefoon heb je?

Voor bepaalde typen telefoons met bluetooth kun je een programma downloaden om je Mac te besturen via je telefoon, dat zou mss wat kunnen zijn voor jou.

de se k750i bevoorbeeld

[quote:03c1c942b0="osxfreak"]de se k750i bevoorbeeld[/quote:03c1c942b0]

Juist, bijna alle Sony ericsson’s zouden het goed moeten doen. Ik zelf gebruik gebruik mijn t610 i.c.m. Romeo, dat werkt geweldig!

Dat kan met 'vrijwel' alle Bluetooth telefoons die een fatsoenlijk OS draaien...

Symbian bijvoorbeeld (niet dat dit zo’n super OS is, maar goed)

Dat is waar, alleen moet je niet gebeld worden tijdens een presentatie. Dat heb ik meegemaakt met Salling Clicker. Erg iritant.

nou hetz, ik heb een tijdje voor je zitten googlen, maar alle fabrikanten die wireless presenters maken, gebruiken wel bluetooth-technologie, maar ze hebben allemaal zo'n belachelijk dongletje, terwijl je shiny new powerbook al bluetooth builtin heeft.. Het lijkt erop dat als je je presentatie draadloos wilt bedienen zonder een dongle in je PB een mobiele telefoon met bluetooth in combinatie met een programma als [url=http://homepage.mac.com/jonassalling/Shareware/Clicker/]clicker[/url]. Dan kan je je builtin bluetooth gebruiken. Op die site staat een lijstje met supported phones.

Hartelijk dank allemaal voor jullie advies, mn Paetor :) :D

En als je perse een laserpointer wil hebben: neem dan een Sony Ericsson met de oude connector nog (geen K750 dus). Kun je nl. een lasermodule op aansluiten. De [url=http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=nl&lc=nl&ver=4000&template=pp4_1_1&zone=pp&lm=pp4_1&pid=10022]ILP-20[/url] [img:3b57139b04]http://www.sonyericsson.com/images/spgc/GPD_9961high_35_0_4000.jpg[/img:3b57139b04]

Ik heb hem ook (en ook de Blue Torch IBT-20).
8)