Bluetooth Pro Muis

Hallo Maccers,

Het volgende probleem is het geval: onlangs schafte ik mij een draadloze bluetooth apple-pro muis aan. Kek dingetje, en het werkt prima. Alleen: wat niet werkt (en wel behoort te werken volgens de handleiding) is die handige functie van de zijvlakjes van de muis, die je kunt indrukken om je ‘klik’ te behouden. Wanneer ik de vlakjes induw, wordt het loopvlak direct naar beneden gedrukt, en ben ik de ‘klik’ kwijt. Ik ben terug gegaan naar MacHouse in Woerden, heb het probleem uitgelegd (wonderlijk genoeg wist de verkoopster niet eens van het bestaan van die zijvlakken, maar goed) en kreeg een nieuwe muis mee. Wat denk je! Exact hetzelfde probleem! Ik vermoed dat het een productiefoutje is. De vraag is eigenlijk: waar moet ik met dit probleem naar toe? Heeft Apple een algemene Backoffice of Klantenservice? Ik bedoel: als ze bij MacHouse niet eens weet hebben van die functie, uit ik mijn klacht liever bij een instantie die er wel weet van hebben, en die wellicht meer van deze klachten hebben gehoord. Wie weet waar ik het beste terecht kan? Ik hoor het graag, mijn dank alvast!

He Mick!

Het kan aan mij liggen, en misschien gaat dit heel debiel klinken, maar ik dacht ik moet het toch maar even zeggen…

Die zijvlakjes zijn geen knopjes. Die zijvlakjes hebben als enige eigenschap dat ze direct verbonden zijn met de onderkant (die witte ring, en de ‘bodemplaat’). Ze hebben dus een heel beperkte mechanische functie. Je kunt ze ook niet ‘indrukken’. Je kunt er wel de ‘onderkant’ mee ‘vasthouden’ als de muis optilt. En DAAR issie voor. (net als bij de gewone pro-muis overigens). Ter illustratie, probeer maar eens te klikken met de muis in de lucht, dat lukt je alleen met behulp van / dankzij die vlakjes (als je snapt hoe je ze moet gebruiken, maar daar kom je dan denk ik vanzelf achter). Misschien wist je dit, en lullen we langs elkaar heen, maar ik wou het toch even zeggen voor de zekerheid…

Bij de weg, ik heb hem ook, die wireless, en ik gebruik hem niet meer. Ik vind hem VEEL te traag werken ten opzichte van de muis met draadje… Over m’n wireless keyboard ben ik wel erg te spreken…

Suc6 en groeten!

ik denk dat jij iets verkeerds doet! ik heb 2 wirelles muizen en ze doen ze perfect! (een voor mijn G5 en een bij mijn iMac)! je moet knop indruken, ingedrukt houden en dan de zijkvlakjes "vastknijpen" (ze zijn namelijk geen knopen!!!)

Bedankt voor de reacties! Maar helaas, helaas denk ik toch dat het in mijn geval om een productiefoutje gaat. Ik heb namelijk ook een gewone pro-muis (met een draadje dus) en daar gaat dat optillen zonder enig probleem. Inderdaad, het zijn niet echt knoppen, maar ik wist niet hoe ik dat beter moest formuleren. Waar het mij omgaat is dat dat knijpen en optillen gewoon niet werkt. Het ziet er naar uit dat ik dan maar terug moet naar MacHouse, waar personeel rondloopt dat niet op de hoogte is van het knijpen en optillen van de muis...... en dat vind ik heel raar.

Nou, das inderdaad heel raar zeg.. de muizen horen zich inderdaad identiek 'te gedragen'.. Dus als het niet 'werkt' met die wireless is dat heel vaag..

Suc6 met de MacHouse…

Ik heb ook een wireless muis van apple en heb er helemaal geen problemen mee. Vergeleken met een gewone pro mouse gaat hij misschien iets zwaarder, maar in princiepe moet je zelfs kunnen klicken als je de muis in de lucht houdt. Dus met je duim en middelvinger op de zijvlakken en met je wijsvinger op de bovenkant van de muis drukken. Op deze manier kan je op je muis blijven drukken terwijl je hem van je bureaublad af tilt. Ingedrukt houden door te 'klemmen' met alleen de twee zijvlakjes werk niet. Tenzij je erg sterk bent.

Succes.