bluetooth probleem

Een ratselachtig misterie... Ik heb een usb bluetooth hubje aangeschaft. Alleen hij doet het op iedereens maccie behalve die van mezelf. Ik werk met 10.3. maar ook met 10.2 krijg ik maar geen contact met m'n sony-ericson-mobieltje. ik heb m'n computer meerdere malen geformateerd en nieuwe sytemen uitgeprobeerd. Het enige moment dat ik ff contact heb, is als ik net een nieuw systeem heb geinstaleerd en dan voor het eerst contact probeer te maken. maar daarna houd het feest al weer op. Het meest frustreerende is dat op andere macs er totaal geen probleem is om contact te maken met m'n mobiel. Ik heb overigens een G4 windtunnel :wink: WAT ZOU HET TOCH KUNNEN ZIJN??? :x

Moet je Eriksson ook niet jouw computer als trusted device herkennen? Bluetooth moet natuurlijk van twee kanten komen. Wat bedoel je trouwens met een bluetooth-hubje, bedoel je een bluetooth-sleutel? En heeft dat hubje een merk? Je hebt toch wel bluetooth-software geinstaleerd staan? En heb je deze wizzard al eens gedraaid.

M'n mobiel herkent mijn computer alleen de eerste keer en daarna ziet hij de hele computer niet meer. Ik heb ook fototjes naar m'n mac gestuurd dus opzich doet hij het wel, alleeen maar 1 keer en daarna doet hij het pas weer als ik weer een nieuw besturings systeem installeer. Het apparaatje heet om presies te zijn een USB Dongle (KEYSPAN). Ik heb er geen software voor geinstalleerd, omdat dit voor een mac niet hoeft (is mij duidelijk gemaakt). hij doet het ook perfect op andere macs waar ook geen extra software voor nodig was. :?

Het is juist dat er geen extra software moet geinstalleerd worden maar er moet wel bluetooth in je hulpprogramma's staan. En met de wizzard van deze bluetooth-software moet je een contact leggen met je toestel, en omgekeerd. Dat wil zeggen beide apparaten moeten elkaar als 'trusted devices' accepteren. Gewoonlijk moet je een sleutel invoeren (1 2 3 4). Maar vergeet niet dat jouw Ericsson de computer als 'trusted device' moet herkennen. Ik vind het eigenaardig dat je zegt dat je al fotootjes hebt kunnen sturen.

Deze persoon heeft een extra hulpje gemaakt voor data-verkeer tussen twee bluetooth-aparaten: http://www.ecamm.com/mac/dragntooth/
Ik gebruik het voor mijn palm Tungsten T3.

Hoho mijn beste, ik ben even naar de website geweest van Keyspan en blijkbaar is er wel nood aan een driver. Check it out.

Ik heb ook de bluetooth USB-dongle van keyspan, en werk al sinds ik hem heb zonder driver. Hij werkt gewoon onder 10.3... Vreemd probleem... Plug je hem direct in je G4, of in het toetsenbord? Dit wil ook namelijk wel eens problemen opleveren.

Ik heb er eentje van Belkin, zonder problemen, ook zonder extra software trouwens.

Heb je de laatste Bluetooth update van Apple geïnstalleerd? En dan bedoel ik niet de Bluetooth firmware update, want die mag je zeer zeker niet installeren.

Ik heb voor m’n iBook een JOM[size=7:5cbbedaaa3]*[/size:5cbbedaaa3] Bluetooth adapter en die werkt probleemloos in combinatie met een Sony Ericsson T630.

[size=7:5cbbedaaa3]* Japans Onbekend Merk[/size:5cbbedaaa3]

hmmmmmm.... Ik ben naar de website van Keyspan gegaan, maar daar kon ik geen software voor de mac vinden om te downloaden. Wat ik al eerder zij, dat zou ook niet nodig moeten zijn, want op andere macs wel werkt de dongle goed. Als ik de dongle in m'n computer prik dan herkend de comp ook wel dat er een bluetooth apparaat aan hangt (niet direct, dat duurt meestal een kwartiertje voor dat hij het apparaatje herkent, maar hij ziet hem uiteindelijk) alleen m'n computer herkent m'n mobiel niet en m'n mobiel de comp niet. Ik heb hem inderedaad direct in de computerhangen, die tip is me vanuit het apple centre waar ik hem gekocht heb mee gekregen. Maar het Bluetooth fimeware verhaal. Ik weet het niet meer 100% zeker, maar als ik die zou hebben geupdate, zou dat dan een probleem mogen geven, en blijft dat dan ook meteen hangen nadat de harde schijf helemaal gewist is?