bluetooth problemen 10.5.3: opgelost en sneller opstarten!

Ik had af en toe problemen met bluetooth na de 10.5.3 update: bluetooth was niet meer beschikbaar, ook de systeeminformatie gaf 'geen informatie' aan. Eén keer of meerdere keren opstarten gaf tijdelijk de oplossing.

Via het apple forum ( http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1544978&tstart=0 ) kwam ik op deze oplossing: de PRAM zappen ( http://support.apple.com/kb/HT1379 )

Had ik al vaak over gehoord maar nog nooit gedaan. Het lost het probleem met bluetooth op, maar mijn macbook start nu ook supersnel op! Ik had met name een vertraging op het moment dat het bureaublad verschijnt maar er nog allerlei dingen geladen moeten worden. Denk dat het wel 15 a 20 seconden scheelt. Ik zie nu bijvoorbeeld de icoontjes in mijn menubalk supersnel laden.

misschien heb je er wat aan :slight_smile:

Bedankt voor je tip! Ik had mijn MacBook een keer aan de technische ondersteuning van het iCentre gegeven omdat ik een probleem had met een BootCamp-partitie. Dat probleem was gelukkig opgelost, maar het duurde een hele tijd voordat ik die appel zag na het opstarten (eerst duurde dat ca. 5 à 10 sec, na die reparatie duurde dat meer dan 30 seconden). Door die PRAM-reset is dit probleem opgeslost en startte hij weer net zo snel op als toen hij uit de doos kwam :)

Wat verlies je als je die PRAM Reset doet? of merk je dr helemaal niks van?

Volgens mij verlies je helemaal niks. Misschien je geduld omdat het allemaal stukken sneller gaat... :wink:

[quote:b60278ff4c="BoneheadX"]Wat verlies je als je die PRAM Reset doet? of merk je dr helemaal niks van?[/quote:b60278ff4c] Je hele Macintosh HD.

Als je even op de link klikt die boven is gegeven door wouwout staat het in detail uitgelegd…

[quote:da3b54cc16=".R"][quote:da3b54cc16="BoneheadX"]Wat verlies je als je die PRAM Reset doet? of merk je dr helemaal niks van?[/quote:da3b54cc16] Je hele Macintosh HD.

Als je even op de link klikt die boven is gegeven door wouwout staat het in detail uitgelegd…[/quote:da3b54cc16]
Had ik gedaan
Ik wou alleen maar ff zekerheid van mensen met ervaring hieromtrent.

Niemand die het hier beter weet dan Apple zelf hoor. :wink:

Als ik dit doe kan het dus geen nadelige gevolgen hebben?Want heb opstarten van mijn macbook duurt ongeveer een 40 seconden met leopard en 2gb ram

[quote:21e508d0a7=".R"]Niemand die het hier beter weet dan Apple zelf hoor. :wink:[/quote:21e508d0a7] ach apple idealiseert toch alles

[quote:38756b0a38="BoneheadX"]ach apple idealiseert toch alles[/quote:38756b0a38] Volgens mij hebben we het hier over de support site niet de PR-afdeling.

[quote:da4ad3c187="Mrwhoopie"]Als ik dit doe kan het dus geen nadelige gevolgen hebben?Want heb opstarten van mijn macbook duurt ongeveer een 40 seconden met leopard en 2gb ram[/quote:da4ad3c187]

??

Nee.

dank je wel