bluetooth problemen

Hoi!

Ik heb een 15" MacBook Pro (het eerste model, de 1.83 GHz). Ik heb sinds een paar dagen een Magic Mouse gekocht, mijn eerste draadloze muis die niet gebruikt maakt van een stikje voor in de computer, maar de ingebouwde bluetooth gebruikt. Nu heb ik echter een hoop problemen!!
Mijn bluetooth verbinding valt van tijd tot tijd weg. Dit gebeurt een paar keer per uur, meestal niet langer dan een minuut, maar de laatste keer duurde het toch uren. Dat was gisteren. Vandaag nog steeds geen bluetooth verbinding. Ik heb dan maar 'ns Windows XP (via bootcamp) opgestart en daar werkte de muis eerst wel, tot ook hier de bluetooth verbinding weg viel… Het lijkt me dus een hardware probleem te zijn.

Op diverse fora heb ik al gezien dat hier nog problemen mee zijn. Iemand met een MacBook (geen pro) heeft zijn toestel open gemaakt omdat de kabel van bluetooth te dicht bij andere kabels zat of zo, maar ik heb geen MacBook, wel een pro.

Binnen brengen bij Apple heeft volgens mij geen zin, het ding is al een tijd uit garantie en volgens de fora werkt een vervanging van het logic board wel, maar ik vermoed zo dat dat veel te duur voor mij gaat zijn…

Wat voor batterijen zitten erin? Als er oplaadbare batterijen in zitten dan moet je eens normale batterijen in doen, want ik had er ook last van dat het bereik iedere keer wegviel. Als het gewoon de standaardbatterijen zijn die erbij zaten dan weet ik zo gauw niet waar het aan ligt.

[quote:a9ce225da2="Kevin."]Wat voor batterijen zitten erin? Als er oplaadbare batterijen in zitten dan moet je eens normale batterijen in doen, want ik had er ook last van dat het bereik iedere keer wegviel. Als het gewoon de standaardbatterijen zijn die erbij zaten dan weet ik zo gauw niet waar het aan ligt.[/quote:a9ce225da2]

Het zijn de originele batterijen, die volgens de Mac nog op 100% zijn. Plus: op het moment dat de verbinding wegvalt, komt er op het bluetooth-icoon bovenaan een streep er door, dus ik denk niet dat het aan de muis zelf ligt…

Ik heb hetzelfde probleem. Na de aankoop van een Magic Mouse werkt dit eerst perfect en nu plots komt er de melding "Bluetooth niet beschikbaar" en kan hij de Magic Mouse niet meer vinden. Ik kan nergens een oplossing vinden.

[quote:f8a23b4168="-rein"]Ik heb hetzelfde probleem. Na de aankoop van een Magic Mouse werkt dit eerst perfect en nu plots komt er de melding "Bluetooth niet beschikbaar" en kan hij de Magic Mouse niet meer vinden. Ik kan nergens een oplossing vinden.[/quote:f8a23b4168]

Ik voel met je mee. Mijn oplossing was een bluetooth-dongle via USB…

Koppel alle apparaten en draden los Ook van de stroomtoevoer. Zet je laptop uit. Haal de batterij er uit. Hou nu de opstartknop voor zeker 5 seconden ingedrukt (je gaat niets horen) Batterij terug plaatsen en opstarten...

en voilà
suc6
Erik