Bluetooth software op Palm

Hoi,

dit wil ik toch effe kwijt:

koop ik pas een bluetooth card voor mijn ‘oude’ palm m515 zodat ik zonder kabels kan werken…
Ik steek de software cd in (de palm zelf heeft dat nodig) en ik moet dus eerst de soft installeren op de mac om dan te syncen met de palm en dan staat de soft op de palm… zijn jullie nog mee??

Groot was dan ook mijn verbazing dat de installer op de cd nog voor OS 9 was!! Please reboor in OS9; was de boodschap! Precies of ik nog OS9 op mijn maccie heb staan, laat staan dat ik kan rebooten in OS9!!! Palm support zegt:
“currently OS 8.5 till 9 are supported…” Currently??? Hallo!!!

Nu moet ik dus eerst de palm soft op een pc installeren om hem zo op mijn mijn palm te krijgen…
Palm staat wel wat achter, dunkt me!!

Voila, mijn hart is weer gelucht!

Koen

kijk even op de website van Palm. vasts al wel nieuwere software te vinden.

[quote:adb65eff0e="koen76"]Hoi,

…Precies of ik nog OS9 op mijn maccie heb staan, laat staan dat ik kan rebooten in OS9!!! …[/quote:adb65eff0e]

Tja, daarom heb ik nog steeds OS9.
Maar goed ga eens naar deze site.
http://www.ecamm.com/mac/dragntooth/

Hoi,

[quote:ca446b77dc]kijk even op de website van Palm. vasts al wel nieuwere software te vinden[/quote:ca446b77dc]

Dit is wat ik vind

[i:ca446b77dc]Information on the Palm™ Bluetooth™ Card working with the Mac

The Palm™ Bluetooth™ Card installation software is Mac OS 8.5.1 through 9.x compatible. This will allow you to install all the files necessary to operate the Palm Bluetooth Card. Pairing with a Bluetooth Phone, other Bluetooth enabled Palm™ handhelds, or a Bluetooth Local Area Network (LAN) access point are then possible.

However, Bluetooth devices and software for the Mac is subject to availability.

Palm installation software is not Mac OS X compatible currently. If you are running Mac OS X, you will need to reboot your system to OS 9 and then install the Palm installation software within that operating system.

[/i:ca446b77dc]

[quote:ca446b77dc]Maar goed ga eens naar deze site.
http://www.ecamm.com/mac/dragntooth/[/quote:ca446b77dc]

Daar heb ik niets aan, ik moet eerst mijn palm bluetooth enabled maken!!

Ondertussen werkt het wel via een PC!

Koen

Kan je van een M515 een bluetooth-enabled apparaatje maken enkel met software? Moet je daar geen hardware kaartje voor gebruiken?

En wat werkt er wel via een PC?

[quote:70d7bdfe91]Kan je van een M515 een bluetooth-enabled apparaatje maken enkel met software? Moet je daar geen hardware kaartje voor gebruiken? [/quote:70d7bdfe91]

De m515 is in staat om bluetooth te doen, mits je een bluetooth card erin steekt. Dat heb ik dus gedaan. Maar de palm zelf heeft dan nog software nodig om de bluetooth kaart te herkennen…

En die soft staat op een cd, dus dat moet via je computer gebeuren. Maar die soft is enkel voor OS9 en voor windows… vandaar dat ik nu alles gedaan heb met een pc…

Koen

Dat is natuurlijk flauw van Palm dat die software niet gewoon op dat kaartje staat.