Bluetooth subwoofer voor de iMac.

Ik zou graag een bluetooth subwoofer willen hebben/maken voor bij de imac; maar ik loop kort samengevat tegen het volgende aan;

Kan je ook een A2DP bluetooth device selecteren waarbij de interne speakers NIET worden uitgeschakeld? is hier een speciale driver oid voor te vinden? of kan je deze aanpassingen doen in de driver via een omweg?

mijn idee is om de interne speakers te gebruiken (ongefilterd) voor het laag/mid mid en hoog en de sub tot een hz of 75-90 mee te laten spelen.

Ik heb me suf gezocht, maar kon het antwoord niet online vinden, alleen dat er voor de oudere macs een dergelijke draadloze sub was, maar deze wordt al geruime tijd niet meer ondersteunt.

Waarom? Met een Airport Express (WiFi) kan je wel kiezen voor multiple speakers.

Die heb ik, maar ik wil bij de mac zelf ook fatsoenlijk geluid, misschien een idee om nog een aiport express te gebruiken en dan via airfoil alle geluiden via de interne speakers EN de airport te laten lopen.

Alleen vond ik bluetooth voor de sub een wat leukere oplossing.

Dus mijn vraag is kort samengevat als volgt;

Is het mogelijk om een bluetooth audio device te gebruiken samen met de interne speakers.

Nee.

Dus het is met geen mogelijkheid te doen om de driver dusdanig te manipuleren dat iets wat uitgezet wordt niet meer aan te zetten? wellicht een kleine aanpassing in de driver (dat was iets waar ik op hoopte)

De software driver die jij bedoelt is de standaard driver voor alle Bluetooth apparatuur. en schakelt alle audio uit wanneer het Bluetooth device opstart. Daarom zijn er jammergenoeg alleen 2.1 Bluetooth systemen te koop, terwijl jij alleen een subwoofer aan een iMac wil toevoegen.

Wat misschien een oplossing is voor het laag in je iMac is het programma Hear. Hiermee kun je alles op het gebied van geluidsweergave instellen. Hiermee kun je softwarematig een rijkere basweergave creƫren, al is het geen 24Hz. (help mijn huis gaat schudden!). Succes.

Er is een technische reden waarom dit niet kan. Geluid via Bluetooth heeft altijd een kleine vertraging. Deze is zo niet waarneembaar, maar wanneer je zowel het interne geluid als het geluid over bluetooth tegelijkertijd zou afspelen ga je het verschil horen. Om deze reden schakelt Mac OS dan dus ook de interne speakers uit.

Gewoon de hoge tonen via je interne speaker, en lage tonen over bluetooth naar een woofer is dus niet echt aan te raden, gezien je woofer achter zal lopen op de hoge tonen.