Bluetooth zorgt voor kernel panic?

Hallo,

Ik liet vanmiddag per ongeluk een boek op mijn bluetooth toetsenbord vallen, hij deed het nog wel, maar na een kwartierje kwam er zo inbeeld dat de verbinding was verbroken en de muis stond opeens stil :expressionless: ik kon de muis niet meer bewegen. En toen kwam er zo in beeld te staan: “Doe de computer nu uit dmv de start toets” (of zoiets)
dus ik herstart de computer, en hij doet het weer redelijk. maar weer na ongeveer een kwartier, precies hetzelfde :o:( daarna nog een keer herstarten, maar weer na een tijdje staat de muis stil :o dit keer niet dat scherm van: “doe je computer nu uit”

ik werk nu heel even met het toetsenbord van onze iMac G3, (ik hoop dat ie het zo wel blijft doen)
ik heb btw ook vanmiddag een mighty mouse gekocht.

wat kan het probleem zijn??

whaa ook met het toetsenbord van de G3 blijft ie vastzitten :cry: zit het probleem dan toch bij de mighty mouse?

dat lijkt wel op een 'kernel panic' [img:5aef869de4]http://forums.macgeneration.com/galerie/data/505/medium/Galerie-5.jpg[/img:5aef869de4] Het kan zo zijn dat je mac een defecte geheugen heb, of er is iets mis met het software op je computer.

jah dat had ik. En dat het gewoon puur toeval is dat ik een boek op mn toetsenbord liet vallen en net een nieuwe mighty mouse heb? Moet ik dan de hardware test even draaien? het is overigens wel zo dat nadat ik bluetooth helemaal had uitgeschakeld hij het wel deed, daarna deed ik um weer aan, en het toetsenbord ook, en toen liep ie weer vast.. :(

Misschien dat inderdaad je Bluetooth-module de probleemveroorzaker is. Ik geloof dat sommige randapparatuur een kernel-panic veroorzaken...

EDIT: lees net dat je een iMac G5 hebt. Zal wel ingebouwde BT zijn of niet… :slight_smile:

jah :( maar kan dat komen doordat ik iets op mn toetsenbord heb laten vallen? :roll: mn computer ging toen dat gebeurde wel ineenkeer helemaal uit, heel raar was dat :S:S

edit: jah ingebouwd :frowning:
en wordt dat dan niet door de hardware test duidelijk? ik heb de simpele test gedaan, en daar was alles goed, moet ik dan de uitgebreide doen?

Hij wil nu bijna helemaal niet meer opstarten :cry: De fans gaan heel hard blazen en dan duurt het een hele tijd en dan start ie eindelijk op :( E en als ie dan eindelijk is opgestart loopt ie meteen vast! :cry: ik krijg nog wel net deze melding te zien: "De computer is opnieuw opgestart nadat Mac OS X overwacht was gestopt." en dan kun je op rapport... of OK klikken... maar ik dus niet want ik kan de muis niet bewegen :(

Ook de bluetooth status in de menubalk geeft een rare melding – het bluetooth symbool met daar een soort zig-zag doorheen :expressionless:

De klok loopt nog wel door nu die vast zit :roll:

hier een plaatje: [img:ad3121fe4a]http://img149.imageshack.us/img149/2913/afbeelding10gw.png[/img:ad3121fe4a] als dit in beeld komt looptie vast :roll:

sorry voor mij 3 posts achterelkaar :innocent:

dat lijkt wel een logic probleem. Ga eens langs een Apple Centre en vraag om hun hulp. Volgens mij heeft apple voor alle oude iMac G5 een reparatieprogramma opgesteld met 2 jaars garantie (in plaats van standaard 1).

hmm heel raar maar hij doet het weer :S ik heb het toetsenbord uit de bluetooth apparaten lijst verwijdert en daarna opnieuw gekoppeld, en nu lijkt alles weer te werken.. :lol: ik hoop dat ie het blijft doen :D

Neej dus :cry: ik krijg weer dat symbooltje in de menubalk en dan loopt ie vast, ik wou em weer opstarten start ie op in Open firmware :S met de melding: "Invalid memory acces at .. hele rarecode" :roll: daar deed ik um uit. dan weer opnieuw opstarten krijg ik onder het opstarten een Kernel Panic :o :cry:

:frowning:

Hij doet het weer :D ik heb hem 3 weken terug naar de Winkel gebracht, ze hebben het logic board vervangen :) kheb um vandaag weer terug, en ik ben heel blij :D