dit is de tweede maal dat ik hierover een vraag stel, het is bepaald geen appletje eitje om dit voor elkaar te krijgen!
Ik download een bluray en dit wordt een ‘MKV’ file van een gig of 8. Ik stream via Medialink en de PS3 kan keurig in de mac kijken. Ik kom zelfs in mijn extrerne schijf. Maar met een MKV-file doet hij niets…
De vorige tips hebben helaas niets opgeleverd (MKV tools, HD revolver en dergelijke). Ofwel het lukt helemaal niet, of ik kan de file verkleinen zodat het op een dvd past, maar dan kan ik net zo goed een dvd branden natuurlijk.
Ik ben op zoek naar een programmaatje wat de extensie van deze file kan veranderen zodat de PS3 hem kan lezen…
Ik kan je hier helaas niet mee helpen, maar even voor de duidelijkheid: Een mkv is geen BluRay, maar waarschijnlijk een rip daarvan. In het dvd-tijdperk werd hier vooral avi voor gebruikt, maar beide zijn natuurlijk puur containers met een bepaalde codec, wat in dit geval waarschijnlijk h264/x264 is. Een echte BluRay bestaat (net als een DVD) uit een aantal mappen met losse bestanden en is rond de 25gb (correct me if i'm wrong).
Maar ik ga vrezen dat dit gewoon niet (goed) kan… altijd gezeik met codecs/containers en programma’s die wel het een doen maar dan een ander weer niet kunnen lezen. Volgens mij kun je het beste de mkv converteren naar avchd dat is het formaat wat de ps3 kan lezen.
OF… en dat ga ik doen denk ik… een paar rewritables blu-disc’s kopen en een brander en dan de films die je wilt zien opslaan op je hd en dan branden als je ze nodig hebt… zo kun je dus de ongecomprimeerde bestanden branden.
Ik weet alleen nog niet of osx een externe bluray toostert ondersteund ?
Ik ben er net trouwens achter gekomen dat m'n monitor (samsung syncmaster 245b) gewoon HDCP ondersteund en ik daar evt dus een PS3 op aan zou kunnen sluiten (met hdmi>dvi-converter). Ik ga dit topic dus in de gaten houden! :)
Ik weet niet of je windows kunt draaien of een andere manier een PC omgeving hebt.
Ik draai mkv2vob op VMware. dit zet een .mkv om naar iets dat de de PS3 kan lezen.
Op een HD zetten en afspelen op de PS3.
Geen gezeur en het werkt direct zonder tussen komts van je mac.
En je houd de economie en de makers/medewerkers van de film industrie levende.
jij wil toch ook gewoon betaald worden voor je werk. Ookal vind iemand anders dat jij misschien wel genoeg verdiend.
Moet je mensen dan eens horen piepen als ze niet of te weinig uitbetaald krijgen.
Maargoed Mooraal ridder uithangen heeft geen zin.
[quote:5626cb81af="RowanW"].MKV (matroska) is een codec. [/quote:5626cb81af]
Nee, .mkv is een container, géén codec. Een veel gebruikte codec voor het videospoor in .mkv bestanden is H.264.
Dat mkv2vob ga ik proberen op een windows-machine! Ik vraag me echter af of hij de film niet verkleint, want anders streef je je doel voorbij. Ik laat dit nog wel weten op dit forum!
Ehm… Films kopen? Dat heeft met sport NIETS te maken, hehehe!
[quote:0d2c6e64b2="EchoTango"]Ik vraag me echter af of hij de film niet verkleint, want anders streef je je doel voorbij. [/quote:0d2c6e64b2]
[url=http://forum.doom9.org/showthread.php?t=131782]Nee.[/url]
[quote:0d2c6e64b2]No transcoding/recompression is done, the streams are simply split and mux into the vob.[/quote:0d2c6e64b2]
Dat mkv2vob ga ik proberen op een windows-machine! Ik vraag me echter af of hij de film niet verkleint, want anders streef je je doel voorbij. Ik laat dit nog wel weten op dit forum!
Ehm… Films kopen? Dat heeft met sport NIETS te maken, hehehe![/quote:cbf3201355]
Dan denk ik dat ik jou fijn voor de sport eens even niet ga helpen, dief
Ehm, zonder een zinloze discussie aan te willen zwengelen moet ik helaas constateren dat enkele forumleden roomser zijn dan de paus zelve...
Ga me svp geen dief noemen, die beschuldiging krijg ik al iedere keer voor mijn kiezen wanneer ik een film op zet… Ik voel me geenzins moreel bezwaard wanneer ik software, muziek of bewegende beelden download. Ik brand deze data vervolgens op dvd’s waarop geen Buma-rechten zijn afgedragen en ook dit bezorgt me geen slapeloze nachten.
Vrienden, neem het volgende advies aan van iemand die nog nimmer zelfs een pakje kauwgum heeft gejat; Data is gebakken lucht, downloaden die handel!
[quote:bc5c14e76b="EchoTango"]Data is gebakken lucht, downloaden die handel!
[/quote:bc5c14e76b]
Vraag me af of je ook nog zo denkt als je uren en uren hebt besteed aan het schrijven van software, dan wel het maken van muziek, dan wel het maken van films....