Boek "C for Dummies"

Heeft er iemand ervaringen met het boek: "C for Dummies", en wat is hier een goede aanvulling + vervolg op? Alvast bedankt!

Een heleboel informatie over het boek en reviews door lezers vind je op [url=http://www.amazon.com/C-Dummies-One-Two-Bundle/dp/1568849397]amazon.com[/url].

[quote:fbfb8ecfd0="Yaris"]Een heleboel informatie over het boek en reviews door lezers vind je op [url=http://www.amazon.com/C-Dummies-One-Two-Bundle/dp/1568849397]amazon.com[/url].[/quote:fbfb8ecfd0]Daar heb ik het besteld en dat heb ik dus al gelezen... :)

Een goede aanvulling is http://www.c-for-dummies.com/lessons/

[quote:5ce01cc0c1="Yaris"]Een goede aanvulling is http://www.c-for-dummies.com/lessons/[/quote:5ce01cc0c1]Erg bedankt!

Heb je hier misschien wat aan: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=93752 ?

[quote:05a065d408="koen"]Heb je hier misschien wat aan: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=93752 ?[/quote:05a065d408]Binnenkort misschien, als vervolg dan? Want, volgens mij heb je daarvoor al een klein beetje c-kennis voor nodig? (Ik heb eens vlug doorgenomen)

Sorry voor de late reactie maar ik heb C for dummies ook. Als je helemaal niets van C afweet is het een handig boek. Er wordt heel rustig stap voor stap uitgelegd hoe je C moet gebruiken. Maar aan het eind van het boek heb je nog steeds geen commandline utilty geschreven die argumenten accepteerd dus wordt ook niet gewerkt met andere bestanden in dit boek.

[quote:b06ec611b5="dj bazzie wazzie"]Maar aan het eind van het boek heb je nog steeds geen commandline utilty geschreven die argumenten accepteerd dus wordt ook niet gewerkt met andere bestanden in dit boek.[/quote:b06ec611b5] Dus je blijft een dummy ?

[edit: typo :|]

Hahaha... niet helemaal waar dat je een dummy blijft maar het is naar mijn idee meer een geschikt boek om te gebruiken als kerninghan & ritchy te snel door de stof heen lopen. Ikzelf heb eerst C for dummies gelezen voordat ik het boek van kerninghan & ritchy heb doorgelezen en moet wel zeggen dat ik heel snel en makkelijk door het boek van kerninghan & ritchy ben gelopen. Maar goed misschien had ik dat ook wel gedaan zonder het boek C for dummies.

Als jullie C for dummies willen hebben ik heb hem hier liggen namelijk.

[quote:68833683bd="dj bazzie wazzie"]Hahaha... niet helemaal waar dat je een dummy blijft maar het is naar mijn idee meer een geschikt boek om te gebruiken als kerninghan & ritchy te snel door de stof heen lopen. Ikzelf heb eerst C for dummies gelezen voordat ik het boek van kerninghan & ritchy heb doorgelezen en moet wel zeggen dat ik heel snel en makkelijk door het boek van kerninghan & ritchy ben gelopen. Maar goed misschien had ik dat ook wel gedaan zonder het boek C for dummies.

Als jullie C for dummies willen hebben ik heb hem hier liggen namelijk.[/quote:68833683bd]Ik ben nu ruim over de helft van het boek en snap wat je bedoelt. Hij legt bv. 3 pagina’s lang uit over het gebruik van --(=-1), dat is bv. iets wat je kan uitleggen op maximum 1 blz. De leerstof van het boek is geschreven op iets meer dan 300 blz. (358 -de index en - Appendix A en Appendix B) waarvan ik denk dat je de zelfde leerstof kan schrijven op een blaadje of 120(mits goede benutting van je blad en niet te lang rond het zelfde onderwerp blijven hangen, wat in dit boek wel het geval is).

Volgens jou is het boek van de grondleggers ritchie en kernighan beter. Dat geloof ik , maar is het de moeite om er geld aan te geven of leer je niet veel meer dan in C for dummies?

K & R kunnen dan wel de grondleggers zijn, de stijl waarop zij C programmeren vind ik zelf vreselijk. Het is wel een aardig compleet boek, met een behoorlijke informatiedichtheid. Ook als naslagwerk is het wel aardig.

[quote:0aecbf164c="Emiel L"]K & R kunnen dan wel de grondleggers zijn, de stijl waarop zij C programmeren vind ik zelf vreselijk. [size=18:0aecbf164c]Het is wel een aardig compleet boek, met een behoorlijke informatiedichtheid. Ook als naslagwerk is het wel aardig.[/size:0aecbf164c][/quote:0aecbf164c]Dat is wat ik zoek. Hun stijl is vreselijk omdat ze meesters in c zijn. Zij kennen de taal als geen ander, dus spelen zij er wat mee(shortcuts en vreemde structuren,...)

[quote:675e120e88="Brent146"]Hun stijl is vreselijk omdat ze meesters in c zijn. Zij kennen de taal als geen ander, dus spelen zij er wat mee(shortcuts en vreemde structuren,...)[/quote:675e120e88]

precies… je kan namelijk moeilijk zeggen dat een uitvinder zijn uitvinding verkeerd gebruikt :stuck_out_tongue:

Ik heb nog de volgende vraag: hoe lang duurt het voor je c echt GOED onder de knie hebt? En hoeveel verschillende boeken heb je daarvoor nodig?

Dat hangt van jezelf af vooral. De één leert sneller dan de ander, en sommigen hebben er gewoon aanleg voor.

C leer je alleen in de basis door boeken te lezen.

Voor het échte werk is het een kwestie van doen en op die manier word je door ervaring steeds beter. Het probleem zit 'm namelijk niet in het leren van C. C is maar een taal; een manier om je uit te drukken richting de computer. En de uitdaging van het programmeren zit 'm nou juist in het uitdrukken en het kunnen opsplitsen van een groot probleem in kleine deelprobleempjes en uiteindelijk in instructies die de computer begrijpt. Dat is programmeren.

De taal C kan je in een week of 6 wel onder de knie hebben. Programeren leren daarentegen is een proces wat meerdere jaren duurt.

[quote:47575fb431="Brent146"]Ik heb nog de volgende vraag: hoe lang duurt het voor je c echt GOED onder de knie hebt? En hoeveel verschillende boeken heb je daarvoor nodig?[/quote:47575fb431]

Het ligt helemaal aan jezelf als je een berta type bent dan leer je veel sneller programmeren dan wanneer je een alpha type bent. je processor, computer, programma etc… is opbebouwt uit vergelijkingen. Dus vandaar dat er wordt gezegd mensen met een aanleg voor wiskunde zullen sneller een programmeertaal onder de knie krijgen dan een iemand die hier geen aanleg voor heeft.

Ik ben nu aan het lezen in het boek van K&R, en zij zien op 1 pagina leerstof evenveel als je in 'c for dummies' ziet in 2 hoofdstukken... Dus nu begrijp ik jullie. Denken jullie dat ik na het boek van K&R een goede basis van C heb?

Zoals ik al eerder zei, voor wat betreft de TAAL C ben je dan een heel eind. Dat wil alleen nog niet zeggen dat je dan al kan programeren :) .

[quote:72ab7a00d6="Emiel L"]Zoals ik al eerder zei, voor wat betreft de TAAL C ben je dan een heel eind. Dat wil alleen nog niet zeggen dat je dan al kan programeren :) .[/quote:72ab7a00d6]Inderdaad, snap ik nu. Dj bazzie wazzie zei eerder in dit topic dat hij zonder "C for Dummies" vlot door K&R zou heen gaan. Wel ik moet zeggen dat als ik was begonnen met het boek van K&R zou ik op dit moment nog niet zoveel weten. Door het boek C for Dummies snap ik het waarover het gaat in het boek van K&R. Ze gaan erg snel over de stof heen...