Boek Final Cut Pro

Ik ben goed bekend bet Adobe Premiere Pro op Windows. Nu ik net een iMac heb gekocht, wil ik graag FCP leren. Ik vroeg mij daarom af of het boek "[url=http://www.comcol.nl/detail/57637.htm]Final Cut Pro 5 - Apple Pro Training Series[/url]" door Diana Weynand (Apple) een goede start is. Het is wel erg duur.

Zijn er mensen met dit boek, of hebben jullie nog andere tips? Ik hoor het graag.

Gewoon de reacties op het boek bij Amazon even bekijken... gebruikers geven nu eenmaal de meest eerijke recenties. Kortom: een zeer goed boek, maar niet erg bruikbaar zonder de bijgeleverde les-files.

Recenties op Amazon…

Zijn erg goede boeken ik heb er aardig wat, 1 x FCE2 , 2 x FCP4HD, 1 x DVDSP3, ilife 05, Garageband. Het leert super, DVD staat vol met de lessen als Project

The focal easy guide to Final Cut Pro 5 - Rick Young ISBN 0240520157

Een prettig leesbaar boek. Niet zo’n opsomming van allerlei
mogelijkheden van FCP.

Diana Weynand heeft meerder boeken geschreven die o.a. tijdens de Apple-certified-Pro cursussen gebruikt worden, je kan er van uitgaan dat het een goed boek is. Ik heb zelf de vorige versie tijdens de studie gehad en gebruik het nog steeds als naslag.

[quote:674a446c65]Tutorial for Users, Beginning and Intermediate Level[/quote:674a446c65]
Dat is geen loze kreet.

Aanradertje :slight_smile:

Ik heb Final Cut Pro 4 van Weynand en vond het wel een goed boek/trainingsmateriaal maar waar ik toch het meeste aan had, is de DMTS training series. En als naslagwerk heb ik de Final Cut Pro 4 Bible.

Weet iemand eigenlijk of er inmiddels ook al een FCP 5 boek in het Nederlands bestaat ? :o ieke

Final Cut Pro 5 Bijbel

Vertaald door Reposte en iandree :stuck_out_tongue:

sorry hoor...ik ben niet blond...maar dit begrijp ik niet. Het is van mij een serieuze vraag. Bestaat er een nederlands boek om met FCP 5 te werken ? Zo ja, kan iemand me op weg helpen misschien ? ieke

Ik vrees dat ze niet in het Nederlands bestaan.

Hier kunnen ze je misschien verder helpen. Ik weet dat ze Final Cut Studio paketten verkopen met speciale support: met (technische) vragen schijn je ze te kunnen bellen. Maar daar bel je wel voor.

Maar ik heb er een hard hoofd in: waarschijnlijk is het voor Nederlandse uitgevers niet rendabel dit soort boeken te vertalen. Of de verkoopprijs zou nog hoger moeten zijn dan die al is… :expressionless:

Met dank....we zoeken verder ! :apple: