Boek publiceren in eigen e-reader

Ik zoek iemand die mij kan helpen bij het publiceren van een boek met een eigen e-reader.

Weet jij of er een template bestaat in de SDK waarmee je dit makkelijk kan ontwikkelen? Of is er iemand die een eenvoudige e-reader kan bouwen rondom mijn boek?

Er zijn verschillende e-readers in de app-store maar ik zoek er eentje die ik kan inbouwen in mijn ebook.

Tips of hulp is zeer welkom.

Stan

Je doet natuurlijk wat je wil, maar is het niet absurd om een eigen e-reader te ontwikkelen voor één boek? Dat is hetzelfde alsof je een alternatief voor iTunes zou ontwikkelen om een paar liedjes af te spelen. Waarom er niet voor zorgen dat je boek gelezen kan worden op bestaande e-readers?

[b:58833217bf]Ik heb een vraag waar ik graag antwoord op wil[/b:58833217bf] http://www.easereader.nl/

Als ik het goed begrijp wil je je boek verkopen als app in iTunes en niet via Amazon? Persoonlijk kan ik Amazon wel aanraden want die hebben een gratis reader voor de iPhone al krijg je maar een 30% van de verkoop, je staat wel met je boek op Amazon. Ik heb zopas als uitgever een strip gepubliceerd op Amazon, morgen gaat de prijs naar 1 dollar maar ze rekenen wel 3 dollar extra voor niet U.S. klanten wat belachelijk veel is.

Het best wacht je op de aankondiging van eind deze maand, het kan goed zijn dat Apple een eigen e-book service opent en dan hoef je helemaal geen eigen e-reader software te ontwikkelen.

Ik heb verschillende boeken die ik wil publiceren, en ik wil niet afhankelijk zijn van andere partijen die e-readers aanbieden.

Het bouwen van een e-reader lijkt mij ook geen complex programma. Ik ken de iPhone SDK en de mogelijkheden dus het ontwikkelen ervan zou geen probleem zijn.

Maar ik kan wel wat hulp gebruiken.

Stan

Dan nog, als Apple een eigen e-book winkel introduceert kan het goed zijn dat afzonderlijke boeken niet meer in de app-store mogen. Enige optie is dan eventueel een complexe e-reader waarmee de gebruiker boeken kan aankopen.

Tekst in een iPhone programma krijgen is inderdaad niet zo moeilijk, je maakt bv 10 tekst strings aan voor 10 hoofdstukken en de gebruiker kiest een hoofdstuk om te lezen. Variërende tekstgrootte, leesgemak en een systeem voor het bijhouden van de bookmarks maken het al een stuk ingewikkelder, daarvoor zal je een programmeur moeten aanspreken vrees ik.

Hallo, ben je hier nog verder mee gekomen? Ik ben namelijk hetzelfde van plan. Ik heb inmiddels een template waarbij de hoofdstukken in een array op de iphone staan als app, maar vervolgens haalt hij de content als webpagina's van internet. Niet heel handig dus. Caching krijg ik voor die pagina's ook niet voor elkaar. Dus als jij een betere template hebt ben ik erg nieuwsgierig! Groet john.

Ik heb de iphone gelaten voor wat het is voorlopig, klein scherm en veel werk om het boek in orde te krijgen. Ik heb een app laten ontwikkelen voor de iPad en dat lijkt goed te werken, al zijn er nog wat aanpassingen nodig.

paswoord is ‘demo’

Ik heb ook 3 strips opgeladen voor review en 2 ervan zijn al geweigerd, er mag echt niet veel bloot in staan of lachen met godsdiensten.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=883821