Boeken uit icloud verwijderen

Beste iedereen,

Over dit onderwerp staan al een aantal topics, maar ik loop ergens tegenaan waarvan ik de oplossing maar niet kan vinden. Aangezien ik voel dat ik nu ondertussen enigszins gefrustreerd raak :-? leek dit het juiste moment de vraag hier te stellen.

Ik heb in het verleden meerdere (gratis) boeken aangeschaft. Wat ik niet meer lees of oninteressant vind heb ik “verborgen” (iBooks/toon account/beheer en vervolgens de boeken die ik niet wil zien verbergen).

Nu krijg ik twee boeken niet in die “verborgen modus”. Ze blijven in iBooks staan staan met zo’n wolkje erachter.

Wie weet hoe ik deze boeken kan verbergen?

Bedankt

Oplossing zelf gevonden.

Log via iBooks in op je account (store/toon mijn apple ID). Klik op “stel waarschuwingen opnieuw in”. Ga in de iBooks store naar “DIRECT NAAR aankopen”. Nu zie je de boeken die je eerst niet zag ineens wel staan. Ik heb ze allemaal één voor één weg geklikt met het kruisje links bovenin het boek. Ga nu weer naar “toon mijn apple ID” en druk achter “verborgen aankopen” op beheer. Ook nu zie je hier weer de boeken die je eerst niet zag en kun je ze op de status “Verbergen” zetten.

Ze verdwijnen volledig na een herstart van iBooks (per device). Dus ook wanneer je "verberg icloud-boeken uit hebt staan.