boekhouding MAC OS en

[quote:13a647e8cd="Zerk"][quote:13a647e8cd="Jello"]is er ook een free boekhoud programma?

nou, ik zou zo ook ewa spelen willen,
zit al hele dag te zoeken,
maar zie prijzen van 44 € tot 200 000 € …
niets freeeeee ?

mag simpel zijn.

als er niets is, maak ik zelf wel iets :stuck_out_tongue:

wel mac os x[/quote:13a647e8cd]

Er zijn zat gratis spellen en programma’s te krijgen, probveer eens op google te zoeken onder macosx +games +freeware of probeer de mogelijkheden va P2P eens.

Ik meen trouwens dat er al een tip is gegevens over een gratis boekhoudprogramma onder OSX.

We zitten hier in het Classic-forum voor alle duidelijkheid. OSX-vragen horen in de andere fora thuis.[/quote:13a647e8cd]
ik schreef spelen en niet spellen, m.a.w. prutsen in boekhouding, geen vervalsen ofzo, maar niet officieel enzo.

Spelen is het werkwoord, spellen is het meervoud van spel.... klein verschil in schrijfwijze... in dit verband groot verschil in betekenis. (Wat de fuk is ewa dan???)

Desalniettemin blijft de opmerking staan dat er al twee tips waren gegeven voor boekhouden onder OSX en dat we hier in het Classic-forum zitten. Wellicht is het handig om even te zoeken in de OSX-fora over software.

ik ben zelf bezig aan een eigen boekhoudings prog..

‘ewa’ = ‘een beetje’… dialect, srr :(.

en die tips zijn niet free…

laters,

@Jello, dat kun je in Appleworks gemakkelijk maken hoor.

Wij gebruiken, als grafici, een programma van Controlvision. Maar dat is gewoon een boekhoudprogramma die met aanpassingen en maatwerk ook voor andere bedrijven vast en zeker functionaliteit biedt. Dit draaien wij onder classic. De programma's van Omnis zijn tevens gebouwd voor OSX.

kijk maar op www.controlvision.nl

Succes!

Bedankt voor je fijne reactie. Er zijn echt weinig boekhoudpakketten voor APPLE te vinden hoor . Pro acc draait ook nog steeds onder OS classic. Het probleem voor al de omnis softwares schijnt te zijn dat men zwaar moet investeren in de nieuwe versie van OMNIS STUDIO .

Na navraag bij ons boekhoudkantoor is het voor een Belgisch bedrijf zeer gevaarlijk om BOEKHOUD-software aan te schaffen die in het buitenland is ontwikkeld . Wij hebben de meest ingewikkelde BTW aangiftes , de meest gecompliceerde algemene rekeningstructuren enz …
En je weet als een BTW aangifte of balans niet conform de Nationale normen is ( is ook zo in Nederland hé ) dan vindt vadertje staat het heel leuk om boetes te geven hiervoor of in het slechtste geval een boekhouding te verwerpen .

PROACC is een degelijk pakket , maar zoals reeds gezegd draait onder de classic modus en blijkbaar ook jullie software .
Nu zou Proacc toch overwegen om te gaan ontwikkelen voor zuiver OSX .
Ik ken 2 belgische boekhoudpakketten en in Nederland zijn er zo te zien ook maar een stuk of 3 .
Het komt gewoon omdat de mensen nog te weinig op Apple werken . (dat is een andere discussie )

En iets ontwikkelen in een spreadsheet is voor een bedrijf gewoon onmogelijk als men per jaar 1000-en facturen maakt . Ontwikkelen in eigen beheer voor deze materie vraagt enorm veel energie en onze eigen activiteiten zouden daar onder lijden . Tevens is dit niet onze job .

grts

Ik was niet helemaal duidelijk, omdat we voornamelijk nog werken onder OS9 draait dit programma daarop. Maar het is net zo goed een OSx app. Wellicht kan controlvision uw wensen met betrekking tot de Belgische wetgeving aanpassen? Vragen staat vrij toch?!?!

En Filemaker pro?
dat is naar wat ik mij heb laten vertellen een bijzonder handige applicatie.
En helemaal naar uw eigen hand te zetten, het vergt wel enige inspanning het programma te laten doen wat gewenst is. En ik weet niet of er ingewikkelde rekeningstructuren op te bouwen zijn.

Nogmaals succes!

Maker (of het slappe aftreksel daarvan; Acces) bieden genoeg mogelijkheden om een boekhoudprogramma te maken. Dat wil niet zeggen dat er bij elk bedrijf de kennis en tijd is om daar ook daardwerkelijk mee aan de slag te gaan.

Het is heel vervelend, als je al een paar duizend facturen in een programma hebt staan, en je moet dan iets gaan aanpassen. Hoop programma’s die dat niet aankunnen.

Voor dit Belgische bedrijf zou het een optie kunnen zijn om de boekhouding los te koppelen en die gewoon op een PC te gaan doen, aangezien er voor de ingewikkelde Belgische Belastingwetgeving geen passende Mac-oplossing is. De Classic-optie, gewoon overstappen en het oude programma blijve gebruiken is blijkbaar een gepasseerd station.

Wat ik mij verder nog afvraag is hoe België voor de Nederlanders een Belastingparadijs kan zijn, als het zo ingewikkeld is. Rond 1 april hoor je overal het geklaag over de ingewikkeldheid van het invullen van onze formulieren, die in België zijn dus helemaal een hel… past voor mij niet in het beeld van een paradijs.

Ik weet niet of je hier boekhoudkundig mee kunt wat je zoekt maar voor relatiebeheer, urenregistratie en facturering lijkt het me een mooie oplossing. Gebouwd in FileMaker. Het bedrijfedrijf: [url=http://www.icteam.nl/icteam/pages/index.html]ICTeam[/url] Het programma: [url=http://www.icteam.nl/icteam/pages/filemaker/index.html]Proof (van ICTeam)[/url]

hey Mr ZERK

Dat is toch heel simpel . Wanneer iets heel ingewikkeld is dan kan geen mens er aan uit . Dus doen ze de moeite niet om het te onderzoeken.
Daarom dat het hier in België een Paradijs is.
Het land van 1100 Bieren , de beste wijn ter wereld , lekkere restaurants en nog zo veel mooie dingen die hier te beleven zijn .

Maar effe ernstig . Neen we gaan geen boekhouding schrijven zelf. Dat is echt niet zo simpel . Men moet met alle parameters rekening houden en als er wat fout loopt dan loopt het echt fout hoor . Onze software werkt ook onder Bill Gates zijn systeem . Maar tja we blijven liever bij Mac.

Ik kwam onlangs op http://www.thorwin.nl waar Gryp(h)on te downloaden is, een gratis boekhoudprogramma. Jammer alleen dat ik er totaal geen wijs uit kan worden maar misschien een ander hier wel.

Mammoet Software brengt binnekort myMoney uit... een mini-boekhoud progje ... zonder btw enzo, maar ideaal voor bv. studenten en zakgeld ...

Binnenkort online ^-^

Wat je ook steeds kan doen is het volgende.

Een pc emulator draaien op je mac en dan een zeer goed en uiterst krachtig boekhoud programma draaien dat wel voldoet aan de Belgische wetgeving

bvb Sage Bob software
Het is maar een idee hoor

Alleen loopt VPC totaal niet soepel op een mac. Toch niet op mijn eMac met xp erop.

wat jammer dat er niet echt goede BH programma's voor de Mac nog zijn in NL.

[quote:52d8fcffde="Jello"]Mammoet Software brengt binnekort myMoney uit... een mini-boekhoud progje ... zonder btw enzo, maar ideaal voor bv. studenten en zakgeld ...

Binnenkort online ^-^[/quote:52d8fcffde]

Klinkt mooi, wanneer komt dit precies uit?

Zeer binnekort... enkele weken nog... zeker niet lang meer...

Keep me posted! Gebruik op dit moment een excel sheet voor de in en uitgaven namelijk.

Dat programma waar Mammoet mee bezig is word top. Ik ben daar ook programeur. We houden julie op de hoogte

Ik heb wel eens een stuk programmatuur gezien dat gebasseerd was op filemaker. Het pakket draaide op een server. Het was een Amerikaans pakket dat aangepast was aan de Nederlandse boekhoudregeltjes Er zat aardig wat functionaliteit in, en is ontwikkeld voor ISP's en later uitgebreid voor andere doeleinden.. Als het je interssant lijkt wil ik wel eens kijken of ik kan achterhalen waar het pakket vandaan kwam.