'boink'-geluid nadat bureaublad reeds op scherm staat ??

Hi,

Ik krijg de laatste week of zo, telkens en enkel en alleen bij het opstarten van ‘mijn’ gebruiker (anderen hebben dat fenomeen niet) nadat het bureaublad reeds op het scherm staat een ‘boink’ -geluid (zoals wanneer je een verkeerde toets indrukt in een programma). Sequence verloopt ongeveer zo :

Opstarten,
inloggen in mijn account
ratel-ratel ratel (hdd-geluid)
bureaublad verschijnt met alle iconen
‘BOINK’
ratel-ratel-ratel (hdd-geluid)
wacht in stilte (cube :D) op actie.

Kan ik ergens ‘zien’ waardoor dit komt??

Bedankt voor suggesties

Misschien heb jij een 'Login Item' dat die 'boink' veroorzaakt. Kijk in je System Preferences of dit zo is.

Lijkt me een foutmelding van iets wat automatisch opgestart wordt bij inloggen. Heb je iets in je voorkeuren staan wat automatisch opstart? Of misschien iets wat in je .login .tcsh .cshrc or in een soortgelijke file staat. Sommige programma's schrijven daar iets wat niet compatible is met een ander commando oid. In dat geval is misschien een programma de schuld wat je in je eigen gebruiker alleen hebt geinstalleerd. Overigens zou ik me er niet zo druk om maken als verder alles goed werkt, hoewel het natuurlijk wel leuk is om uit te zoeken wat het nou is.

Canon heeft zo'n bestand in mijn inlogonderdelen geplaatst (cnql3201_ButtonManager) voor mijn scanner (wat telkens voor een massa lijnen in de console zorgt als mijn scanner niet ingeschakeld is : foei Canon)

Het volgende is misschien meer waar maar ik zou niet weten hoe ik dit kan ‘onderzoeken’ :
SOX schedule 3,1,4 staat daar ook in : als ik beiden ‘uitvink’ krijg ik de boink toch noch.

Ik denk echter dat de SOX (system optimizer osx) misschien in conflict ligt met ‘pacifist’ waar ik recentelijk de laatste versie van gedownload heb. Toen heb ik het de ‘prebindings’ laten updaten(met pacifist dus) en had ik serieuze ‘problemen’ (bv. ik kon imovie niet meer openen,…) enkel een heropstart bracht soelaas (ik weet niet of ik in de andere account eerst opgestart had of in mijn account).

Kan ik ergens in die richting bevestiging zoeken en hoe?
Pacifist is versie 1.5.3 / System optimizer is versie 3.1.4 (beiden schijnen zich met de prebindings bezig te houden?)

Dank voor het duwtje in de rug.
Davedive

Even voor de duidelijkheidL het uitvinken van login-items betekent niet dat ze niet meer worden opgestart. Ze worden dan alleen niet meer verborgen. Dus je zult ze echt moeten verwijderen om te weten of dat de oorzaak is van je 'boink'.

Ah, dat wist ik niet,

Het is echter wel moeilijk om zo’n proces (zoals die buttonmanager) terug te zetten :
De enige mogelijkheid bij mijn weten is met het ‘herinstalleren’ van de software, of zijn er andere mogelijkheden?

dank
davedive

De inlogitems kun je gewoon aanwijzen. Sommige programma's doen dat bij de installatie inderdaad al voor je, maar je kunt het ook handmatig doen. Dus in Systeemvoorkeuren bij Inlogonderdelen 'voeg toe' kiezen en dan in je programmamap het bewuste programma kiezen en weer op 'voeg toe' klikken. Klaar.

Ach,

Ik dacht dat je het ‘exacte’ bestand moest kunnen aanwijzen. Ik probeer dit na het weekend eens uit.

Dank voor de hulp
Davedive

ps ‘diving’ in nederland dit weekeinde :smiley: :smiley: :smiley:

't is gelukt !!!!:D

Eigenlijk had ik dus al geprobeerd met de buttonmanager om in een andere gebruiker die manueel toe te voegen aan inlogonderdelen omdat ze er bij hem niet instonden. Toen dit niet lukte, wou ik dus ook geen enkel onderdeel bij mij ‘verwijderen’.

Door je laatste mail durfde ik het echter wel aan (heb niet kunnen wachten tot na het weekeind :lol: )

De ‘boink’ is weg nadat ik de ‘sox’ uit de inlogonderdelen gehaald had !!!

Schitterend

Bedankt !!!
Davedive