Bondi blue start niet op

Beste,

Mijn imac bondi blue (rev A) wil niet meer volledig op starten ,na de normale opstartgeluiden (min of meer 5 sec valt alle activiteit weg, nu heb ik deze reeds opengemaakt , monitor kabel losgemaakt en een externe monitor aangeschakeld waardoor die nu normaal opstart en beeld heeft op die externe monitor, het lijkt dus of die kapotte interne monitor de complete computer uitschakeld.
Ik denk dat dit een veel voorkomend defect is , kunnen jullie me helpen met advies voor reparatie.

MVG
Johan

Ik heb onlangs mijn Bondi Blue (rev A) aan de kant gezet voor een eMac. Het beeldscherm deed soms vreemd, en achterin de computer durfde er wel eens vonken verschijnen.

Maar ik heb slechts 1 keer een opstartprobleem gehad , en dat was toen de batterij die de klok bijhoudt leeg was. Als die volledig leeg is , start de iMac niet meer op. Misschien kun je die vervangen ??

[quote:24920f0bec="Tom Van Damme"][...] Maar ik heb slechts 1 keer een opstartprobleem gehad , en dat was toen de batterij die de klok bijhoudt leeg was. Als die volledig leeg is , start de iMac niet meer op. Misschien kun je die vervangen ??[/quote:24920f0bec] Mja, als ie met een externe monitor wel opstart, zal het daar wel niet aan liggen..denk je ook niet ;)

Verder zou ik eerst eens uitzoeken wat een enventueele reparatie zou gaan kosten. Aangezien soortgelijke machine al voor rond de 300 euri op site’s als marktplaats.nl e.d. word aangeboden :slight_smile:

Het enige waar ik aan kan denken is een andere tweede-hands Bondi Blue kopen en daar een scherm uit halen. Maar daar zal je zeker zelf al aan gedacht hebben en bovendien is de vraag hoe lang die het dan weer uit houdt. De iMacs van het eerste uur zijn trouwens ook al te krijgen voor rond de honderd euro. Als je er eentje scoort met een defect moederbord (misschien wel voor een paar tientjes) kan je van twee één maken...