Via de bonjour tool van apple voor de windows computer print ik via bonjour op de mac. Het werk als een trein, ik zit alleen met het probleem dat de kleuren vaag zijn. Ik denk dat dit komt door de algemene driver die apple meelevert en die ook als enige alleen maar werkt.
Kan iemand mij helpen mijn kleuren weer mooi fris te krijgen?
Als je de windows driver voor de printer gebruikt, dus gewoon de canon driver voor windows, dan snapt OSX het niet, dus komt er geen papier uit. Alleen de generic drivers werken. Bonjour is een tool om via MacOS op een printer te werken. www.apple.nl en dan zoeken op bonjour. Zo kan je je printer delen met een Windowsbak.
Bonjour werkt alleen met Postscript-printerdrivers. Dus wanneer je een niet-postscript printer via de Mac wilt aansturen grijpt zij terug op postscript drivers, in dat geval standaard de generic. Je kunt echter wel kleurprofielen toevoegen, waarmee de kleurweergave beter wordt. Selecteer daartoe handmatig het juiste kleurprofiel op de windoos, in het venster eigenschappen-kleurbeheer van je printerinstellingen.
Het optimale kleurpfiel wordt standaard geselecteerd als je de printer lokaal op de windoos installeert, dus zo kun je het gemakkelijk achterhalen.