bookmarks van Mac a naar Mac b

Heb onlangs mijn bookmarks in Safari goed ingericht met mapjes, bookmarksbar etc. Nu wil ik dit werk voor mijn andere Mac niet nog eens doen. Hoe kopieer ik die instellingen/voorkeuren/bookmarks van de ene Mac naar de andere in Safari, cq waar staan die gegevens :?:

Je bookmarks en dergelijke staan in ~/Library/Safari je prefs staan in ~/Library/Preferences/com.apple.Safari.plist

Is Rendezvous niet wat je zoekt?

Dat Rendezvous klinkt leuk, heeft een stoer icoontje, wordt door Apple meerdere malen de wereld in geblaat... maar doet bij mij geen ene RUK!

Wat is het, wat kan ik er mee, en bovenal; waarom maakt Apple er zoveel ophef over als ze niet eens duidelijk maken wat je er mee moet?

(Een lichtelijk geirriteerde gebruiker) :?

Rendezvous (RV) is een protocol voor alle apparaten die via Ethernet(kabels) met elkaar verbonden, zoals printers en uiteraard andere computers. Als deze apparaten RV ondersteunen, dan herkennen ze elkaar automatisch en kan de gebruiker zonder installatiegrappen en drivergezeik gebruik maken van de faciliteiten van het nieuwe vriendje.

Ik ga er vanuit dat jij nog geen RV-apparaten hebt (zoals de nieuwe reeks Brother-printers in de 5000-reeks), en derhalve ook geen gebruik hoeft te maken van deze technologie.

Het heeft bij mijn weten weinig te maken met het sharen van bookmarks. Al kun je natuurlijk wel je nieuwe en oude computer met RV aan elkaar hangen, en de bookmarks overblazen, al heb je daar niet speciaal RV voor nodig.

Je zou die bookmarks wel heeeeel makkelijk via .mac kunnen sharen… En dan maakt het ook nog eens niet uit waar die nieuwe Mac staat, als je er maar het internet mee op kunt.

[quote:f1b78466c2="araminta"]Je zou die bookmarks wel heeeeel makkelijk via .mac kunnen sharen... En dan maakt het ook nog eens niet uit waar die nieuwe Mac staat, als je er maar het internet mee op kunt.[/quote:f1b78466c2]

Dat heb ik ook al geprobeert, maar dat gaat ook niet lukken, zelfs niet in Safari. Ik gebruik iSync namelijk al met mijn agenda en adressenboek. 8)