bootable disc maken!

Hi,

Ik heb een vraagje, ik heb een iso bestand nu wil ik daat een bootable disc van maken in toast 6, kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen!???

alvast bedankt! :? :stuck_out_tongue: :apple:

dat kan niet met toast 6, dat moet je met t schijfhulpprogramma doen....

mja, dat proggie heb ik nu gevonden! maar kun je me mischien uitleggen hoe dat daarin werkt??

- open " schijfhulpprogramma" - in de linker-kolom moet dan, als het goed is, behalve de twee HD-symbolen, ook je iso bestand ver meld staan -click dat bestand aan en click daarna, links-boven, op het "brand"-symbool -de rest gaat vanzelf door de aanwijzingen te volgen

Iets wat ik niet zeker weet(ik ben niet zo deskundig!) is of het iso-bestand zich wel vertoond. In dat geval zou ik dat bestand eerst openen, en daarna met een dmg-programmaatje inn een dmg bestand omzetten.(b.v. "freedmg -versiontracker)

je gaat naar t tabblad herstellen je selecteert daar je .dmg als bronbestand, als doel geef je de lege cd op die in je cd brander zit.... sorry dat ik zo kortaf ben maar ik ben ff druk aan t werk.. :wink:

als het iso bestand van een bootable disk was gemaakt , dan is deze na het branden ook bootable. Je maakt een iso bestand niet bootable. Dat is die of dat is die niet.

als je m brand met toast dus niet!