bootable firewire HD + optie PC-mounting - geïnstalleer

Ik heb een LaCie 160 Gb FireWire HD die ik wil kunnen gebruiken om vanaf te booten op mijn iBoekje. Hiervoor moet de HD HFS-extended gestructureerd/geformateerd zijn.

Oók wil ik deze HD op een andere (FireWire)computer (ja, óók op PC’s) kunnen aansluiten zonder daarvoor eerst bepaalde programma’s (MacDrive) te moeten installeren. Om dit te kunnen moet de HD VAT32 of NTFS (schijnt bruikbaar te zijn in 10.3 las ik ergens) geformateerd zijn.

Mijn vraag: [color=red:81b53f3ded]Kan ik beide structuren (HFS+ en VAT32/NTFS) op één enkele HD krijgen (met in dat geval 2 partities).[/color:81b53f3ded]

Proberen lijkt me. Als je een schijf op een PC in tweeën deelt merk je snel genoeg of je in schijfhulpprogramma een deel kunt wissen. Ik heb nu geen FAT-schijf hier, dus zeker kan ik het niet zeggen. Andersom zou ook te proberen zijn, maar meestal is windows wat nukkiger in dit soort zaken dus zou ik kiezen voor de eerste optie.

MacDrive is inderdaad één van de twee.

Je hebt gelijk, uitproberen is het devies (hoe schrijf je dat?) Maar ik ben een beetje makkelijk, want ik gebruik één partitie al behoorlijk, en hoop dat er een methode is om de andere lege partitie te reformeren. (zodat ik niet weer met allerlei files hoef te gaan schuifen). En als iemand er reeds ervaring mee heeft... scheelt weer mooi wat tijd!

[quote:79f896aa15="sybian"]devies (hoe schrijf je dat?)[/quote:79f896aa15]

In elk geval niet als device… :lol: