Bootable

Wellicht heb je de tips van de developer al gelezen maar voor de zekerheid: (kom je er niet uit kun je hem rustig mailen)

1. The first thing to do is to re-read the instructions and make sure you have followed them exactly. Specifically, make sure you have burned the disk image using Disk Copy and not Toast, and that the disk image was not mounted when you burned it.

2. It can sometimes be helpful to disconnect all USB devices from your Mac when booting from the CD. Specifically, if your CD is hanging at a blue screen, it can be helpful to try this.

3. This version of BootCD should enable auto-login so that you should not come to the login panel. However, if the panel does appear, use ‘root’ for the username and ‘bootcd’ for the password.

4. If the previous three steps do not solve your problem, please send an e-mail to support@charlessoft.com describing your problem. Please attach an Apple System Profiler report. BootCD is unfinished software, and it may have incompatibilities with certain hardware configurations, and sending a report helps me to determine which configurations are causing problems with BootCD. In addition to the Apple System Profiler report, it helps if you include the speed at which your optical drive reads and writes CD’s. Finally, it is helpful to prefix your subject header with “BootCD:” as this facilitates sorting mail and will make it easier to find your report if I wish to refer to it again in the future.

[b}ALLES GEDAAN WAT ER IN DEZE THREAD WORDT AANBEVOLEN[/b].

Maar het werkt allemaal niet. Op mijn werk komt om de zoveel tijd een onderhouds-Mac-=wizard langs. Ik zal die eens aan zijn neus trekken.

Tot die tijd wil ik weten of dit een veilige methode is:

Mijn laptop als externe FireWire schijf opstarten (met ‘T’ ingedrukt weet je wel) en vanaf een andere OSX machine Diskwarrior draaien.

Dat moet toch kunnen?

Overigens is het bovengenoemde Onyx bij mij Frans en Nederlandstalig door elkaar. Zo goed zijn mijn talen niet.

[quote:21e9df5f5f="thijs_ganger"]Tot die tijd wil ik weten of dit een veilige methode is:

Mijn laptop als externe FireWire schijf opstarten (met ‘T’ ingedrukt weet je wel) en vanaf een andere OSX machine Diskwarrior draaien.

Dat moet toch kunnen?[/quote:21e9df5f5f]

Veilig wel of het werkt betwijfel ik.
Waarschijnlijk zul je van DW de melding krijgen dat er open files zijn op de HD van je powerbook,
als je een nieuwe directory structuur wilt laten maken en wegschrijven.

Dit is exact de reden waarom ik zelf met behulp van Boot CD die opstart CD heb gemaakt, het is het enige wat werkt om de interne opstartschijf met DW te benaderen
Ik heb 2 externe FW drives en een doos met scsi raid aan de mac hangen, alle voorzien van een systeem. Wat ik ook doe(safe boot, fonts disabelen), onverschillig van welke schijf ik ook opstart, ik blijf die irritante melding over open files krijgen.

Het werkte. Niet met DiskWarior - die bleef klagen - maar wel met TechTool Pro. Ik ben blij :) . M'n computer is weer tip top. Bedankt iedereen voor het mee denken.

Feli hoor! Maar DW is dus wel erg picky over die open files. Dat zal wel de reden zijn dat ze er een opstart CD bijleveren terwijl je met TT een emergency boot partitie op je HD kunt aanmaken. Blijft toch raar dat je afgezien van de installer schijfles niet van cd kunt opstarten...