BOOTbare schijfkopie wil niet branden

Waarde Forummers,

Heb sinds kort OSX (10.3.4.) op m’n oude cube (450Mhz, 832 ram), (tot ik geld heb voor een G5.)

Het probleem is dit; heb een met BootCD een schijfkopie gemaakt, maar als ik 'm wil branden krijg ik na verloop van tijd de melding “apparaat regeert niet op de juiste wijze. probeer het vooral niet opnieuw”.
Nu is het apparaat in kwestie een van de eerste usb LaCie branders. Zou het daaraan kinnen liggen? Audio-cd’s via Toast Platinum gaan wel. Maar deze, of andere dmg’s via schijfhulp vezanden in bovengenoemde foutmelding…

Het is aan te raden het .img wat je wil branden via de Finder te branden en níet via Toast. Wanneer je een LaCie brander hebt wordt deze ook gewoon door de Brand CD... -functie in de Finder ondersteund.

Succes

Is het wel de nieuwste versie van BootCD? Oude versies zorgen voor vastlopers als je 10.3 draait.

hmm, branden via de finder wordt door BootCD (versie 0.6) nu juist afgeraden. bovendien lukt het me niet. ik ga nog wel even verder klooien. wordt hiet toch lichtelijk gestoord van. een backup van systeem naar lacie fw hd met ccc blijft ook al voortdurend halverwege hangen, ondanks dat ik alle adviezen in read me's en op site braaf het opgevolgt.

waarom heb ik toch het gevoel dat je sinds de komst van osx net zo goed een pc kan kopen. (ja, ok, te lelijk). misschien moet ik even de zon in.

[quote:9eaafe2bb5="kolkman14"]Heb sinds kort OSX (10.3.4.) op m'n oude cube (450Mhz, 832 ram), (tot ik geld heb voor een G5.) Nu is het apparaat in kwestie een van de eerste usb LaCie branders. [/quote:9eaafe2bb5] De Cube is inmiddels vier jaar oud en die LaCie had je er misschien bij gekocht(?). Ik vermoed verouderde hardware problemen, hoewel de Cube wel ondersteund wordt. Die shit komt ook in de PC wereld voor.

maar pc-shit is tenminste goedkoop. en daar verwacht je het van. en die cube, tja, ik ben erg aan het ding gehecht. affijn. werken voor den brode doe ik voorlopig nog wel onder OS9. met serieuze toepassingen van OSX wacht ik wel tot ik wat nieuwers heb. en in de tussentijd ga ik dit forum een beetje in de gaten houden. (de FW HD gaat trouwens terug, wegens flipperkastgeluiden en hang-ups, ongeacht systeem).

dank tot zover.

Sorry, inderdaad. Het liefst niet via "Brand CD..." in de Finder maar via "Schijfhulpprogramma"

[quote:bc3d801a99]It is recommended that you use Disk Utility to burn the CD. Burning the CD with Toast is not supported and is likely to result in a non-bootable CD. If your burner is not supported by Disk Utility and you must use Toast, be sure to burn the disk image directly to the CD. Do not use the “Data” pane and add files to the CD, or you will get permission errors while burning, and you will end up with a non-bootable CD. Additionally, it is not possible to burn the disk image with Toast Lite. If you wish to use Toast, you must use Toast Deluxe as Toast Lite does not have the option to burn a disk image directly to a CD.

[b:bc3d801a99]In any case, do not try to burn the CD using the Finder’s standard CD burning features.[/b:bc3d801a99] You must burn the image directly through one of the applications designed for this purpose, not by dragging files on to a CD-R icon.[/quote:bc3d801a99]

Bron: [size=9:bc3d801a99]Readme BootCD versie 0.6[/size:bc3d801a99]

Mea Culpa, had voor de verandering zélf ook eens de readme moeten lezen :innocent:

[quote:3d61770b57="kolkman14"]maar pc-shit is tenminste goedkoop. en daar verwacht je het van. en die cube, tja, ik ben erg aan het ding gehecht. affijn. werken voor den brode doe ik voorlopig nog wel onder OS9. met serieuze toepassingen van OSX wacht ik wel tot ik wat nieuwers heb. en in de tussentijd ga ik dit forum een beetje in de gaten houden. (de FW HD gaat trouwens terug, wegens flipperkastgeluiden en hang-ups, ongeacht systeem).

dank tot zover.[/quote:3d61770b57]
Wat een onzin. PC shit is goedkoop in advertenties. Als je zo’n PC een beetje aankleedt, dan wordt ie heeeeeel snel een stuk duurder. Of je moet zo’n Aldi ding kopen, maar dan is het ook fifty-fifty of ie het doet.

dank tot zover.[/quote] Wat een onzin. PC shit is goedkoop in advertenties. Als je zo'n PC een beetje aankleedt, dan wordt ie heeeeeel snel een stuk duurder. Of je moet zo'n Aldi ding kopen, maar dan is het ook fifty-fifty of ie het doet.[/quote]

jij komt als ware gelovige in de mac-hemel. dat kan niet anders.
maar voor nu in het ondermaanse; ontwaak en ruik de doornen. pc’s zijn goedkoper dan macs. toebehoren voor pc’s zijn veel goedkoper dan macs.
eigenlijk is 'r geen enkel rationeel argument meer om geen pc te kopen. de halve (conservatieve schatting) grafische industrie werkt inmiddels op pc. al mijn illustrator-vakbroeders hebben een pc, en hebben echt niet meer computergehannes dan ik. eerder minder.
maar ik sta open voor werkelijk steekhoudende argumente hoor. ik zal niet zo snel overstappen.

Misschien maar ff een nieuwe draad starten over dit onderwerp? Ik krijg het idee dat je in het tijdsbeeld van vijf jaar geleden zit. Maar daar is je probleem nog niet mee opgelost. Ik ga dat BootCD ding downloaden want ik moet ook een systeem backup maken en ik heb panther.

voor een nieuwe draad mac vs. pc ben ik niet bevlogen genoeg. en hoe mijn tijdsbeeld erbij hangt weet ik ook niet. ik kijk wel eens in het rond. maar ben ook zo'n nostalgicus die het jammer vind dat bijv. citroën geen eigenzinnige voitures meer maakt.

nog een OFFsubject; schrok me vanochtend helemaal de pleuris toen tijdens verbinding maken m’n scherm op zwart sprong en de cube na een poging tot herstart enige minuten overleden leek. maar hij doet het weer. (m’n broer -G5/panther) bleek het ook wel eens gehad te hebben. heeft mogelijk iets te maken met sluimerstand HD. dacht 'ie)

ben benieuwd of jij nog problemen tegenkomt bij het maken van een bootschijf.