In Mac OS kan je met een tap op de trackpad van je MBP een muisklik veroorzaken. In Windows met bootcamp lukt dit niet. Met 2 vingers en knop kan ik rechtermuisklik doen. Met 2 vingers kan ik scrollen. Maar ik kan niet met een simpele tap op de trackpad een klik doen. Is iemand dit wel gelukt?
heb hier ook lang achter gezocht. uiteindelijk een mighty mouse bijgekocht voor mn MBP
moet volgens mij gewoon kunnen. Alleen moet het wel in de driver van Apple zitten. Configuratiescherm => muis en daar wat rondzoeken naar een speciaal Apple tabblad oid.
Ik heb hier ook naar gezocht inderdaad. Maar niks kunnen vinden. Heel irritant. En bij de muisinstellingen in windows staat ook niks.
/me gruwelt bij de gedachte van een mighty mouse. We hebben dat ding op het werk, en nou zal het wel aan specifiek die ene liggen, maar hij werkt zoo slecht. Gatver! (25% van de rechtermuiskliks worden iig als linker opgevangen. En nee, het ligt niet aan hoe ik het ding vasthoud.)
Daarnaast is hoe het ding werkt op het oppervlak waar ie op ligt matig. Of het heeft een laag dpi of het ding is gewoon ruk. verder rust dat ding niet op lekkere nopjes zodat je 'm lekker sleept over het oppervlak.
koop dan een logitech muis ofzo, in ieder geval iets met 2 knoppen. ik ben wel tevreden van de mighty mouse (maar nog maar 2 weken in bezit)
[quote:c2d5340e0b="nl-x"]/me...[/quote:c2d5340e0b]
:o
Je verwart het forum met een chatbox?
Zijn er ook nog anderen die er last van hebben dat die muis-tap niet meer werkt in Mac OS, nadat je in bootcamp heb gezeten? Ik moet dan elke keer naar mn trackpad settings, en 'tap to click' uit en weer aanvinken...
Ik gebruik geen bootcamp maar heb het probleem wel dat af en toe de muis-tab niet meer werkt. Naar trackpad settings is voor mij ook de oplossing. Ik had dit probleem voor de laatste update niet (10.5.6.).
En er is niemand die bedenkt dat dat soort "gestures" speciaal voor het trackpad onder OS X geschreven zijn? Werk dan ook niet met Windows! Klinkt stom maar je weet dat dat niet kan met Windows. Dus? Heb je een muis nodig als je dat wil doen of je moet via VMWare/Parallels Windows draaien dan blijft OS X ook draaien dus ook de systeemvoorkeuren.
@MouseMighty We hebben het niet over gestures maar over een simpele tap. Iets wat elke normale windowslaptop normaal gesproken ondersteund. Het is dus helemaal niet zo raar om te verwachten dat zo'n tap dus ook via bootcamp werkt. Windows kan blijkbaar gewoon je hand herkennen op de trackpad, want je kan ook met twee vinger scrollen. Lees het probleem even goed voordat je gaat zeuren.