Bootcamp, parralel wat is het verschil/ welke moet ik nemen

Hoi allemaal
ik heb dus de mac nu
en ik wil graag wa games (css of iets anders) op mijn mac draaien
nu heb ik ze al voor de windows, en ik wil ze nie opnieuw gaan betalen voor de mac
ik heb dus al vaak gehoort van bootcamp
maar is het handig

en parralels (desktop parrales of hoe het ook heet)
enig verschil of dat het wel werkt

thnx alvast
Wernard

Parallels Desktop is virtualisatie software, terwijl Bootcamp Windows 'straight up' draait. Kortom, om Bootcamp te gebruiken moet je herstarten om in Windows te komen, maar je draait dan wel met de beste snelheid. Het voordeel van Parallels Desktop is dat je Windows en Mac programma's naast elkaar kan draaien in de 'coherence' mode, hier maak ik zelf veel gebruik van, maar voor spellen is het niet echt optimaal. Mocht je het beste van beiden willen hebben dan kan je Windows mbv. Bootcamp installeren, en via Parallels van die partitie starten. Als je wilt gamen moet je herstarten (snelheid) en als je 'generieke' Windows programma's wilt gebruiken dan start je Parallels. Overigens heb je ook VMWare Fusion (iets slomer dan Parallels heb ik gemerkt) en Virtualbox, die geen Bootcamp ondersteunt maat wel gratis is.

Hmm. Waffle, je kan mensen ook wegblazen met teveel info. :slant: Maar het is wel goeie info.

Parallels: je start je Mac gewoon op als een Mac, en daarna start je (binnen Mac OS/Parallels) Windows op. Eigenlijk draait Windows dan tegelijk met Mac OS.

Bootcamp: je start op in Mac OS [i]of[/i] in Windows. Dit doe je door bij het opstarten te kiezen tussen Mac OS of Windows. Deze optie levert in het algemeen betere performance voor Windows op.

@waffle
@ostinato
dus als ik een game wil draaien van misch 1 of 2 gb moe ik bootcamp doen??

Zou ik wel aanraden.

Dat zou wel wat beter zijn, ja. :lol:

neemt het veel ruimte in??

Hey, wernard, je kan ook best zelf een beetje Googlen toch? Maar omdat ik toch ff niks te doen heb: Windows 7 vraagt 16 GB (http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/system-requirements.aspx).

Wat betreft je games: moet je zelf maar even uitzoeken hoeveel ruimte die willen.

@ostinato
bedankt man
ik denk da ik het snel ga proberen
nog bedankt voor het helpen he
zie j nog wel

Wernard