Bootcamp Partity ?

Ik ben dus begonnen met Bootcamp zover zo goed, maar ik kan dus niet formatteren als fat32.

Volgen de instructie moet je kunnen kiezen tussen NTFS en Fat32 ik kan alleen NTFS selecteren hoe dit op te lossen ?

:finderoud:

Waarom zou je geen NTFS kiezen? Lijkt me beter dan het oudere Fat32..

Greets Dennis

[quote:4cc45b29a3="dennis"]Waarom zou je geen NTFS kiezen? Lijkt me beter dan het oudere Fat32..

Greets Dennis[/quote:4cc45b29a3]

Dan kan je vanaf de MacOS bestanden bewaren op de win partity en dat gaat niet met NTFS

Had Fat32 geen limiet van x aantal GB?

Inderdaad. 32GB is het maximum voor FAT32.

Ik heb gekozen voor NTFS, omdat het een stuk veiliger is. Zo kan het tenminste niet voorkomen dat er rommel van XP op MacOSX komt. FAT32 is oud, ik zou kiezen voor NTFS...

mijn bootcamp partitie is FAT32, kan ik met osx files op de windows partitie zetten ;)

[quote:f5b7eb4c6e="Mr Macintosh"]Ik heb gekozen voor NTFS, omdat het een stuk veiliger is. Zo kan het tenminste niet voorkomen dat er rommel van XP op MacOSX komt. FAT32 is oud, ik zou kiezen voor NTFS...[/quote:f5b7eb4c6e]

hoezo dat dan? als er al rommel van XP in OSX komt dan komt het via Windows, en Windows kent HFS (je OSX partitie) toch niet!

FAT32 is oud, maar kun je tenminste benaderen met OSX. Het enige nadeel is maximum filesize van 4GB ofzo, dus DVD images passen er vaak niet op.

OSX kan ook een NTFS partitie lezen...........

[quote:5a47386523="michielk"]OSX kan ook een NTFS partitie lezen...........[/quote:5a47386523]

Inderdaad lezen ja niet schrijven

Ik heb op mijn OSX machine vaak een mount open staan naar een Windows server die NTFS geformateerd is. Ik kan hierop ook gewoon schrijven.

[quote:3b14a1f167="mtersteege"]Ik heb op mijn OSX machine vaak een mount open staan naar een Windows server die NTFS geformateerd is. Ik kan hierop ook gewoon schrijven.[/quote:3b14a1f167]

Lees de gebruiksaanwijzing van Boot`camp, daar staat het in.

[quote:a8a7d72182="apollo51"]mijn bootcamp partitie is FAT32, kan ik met osx files op de windows partitie zetten ;)[/quote:a8a7d72182]4 GB that is ;)

[quote:f3e4791c6e="apollo51"]FAT32 is oud, maar kun je tenminste benaderen met OSX. Het enige nadeel is maximum filesize van 4GB ofzo, dus DVD images passen er vaak niet op.[/quote:f3e4791c6e]Onzin!! DVD's passen er perfect op, DVD's zijn in stukken geknipt de zogenaamde VOB files en die zijn meestal 1024 mb groot (1 GB ) je krijgt wel problemen als je iMovie en iDVD projecten er op wil zetten, die zijn dus een stuk groter, dat neemt alleen niet weg dat FAT32 een brak filesystem is ;)