BootCamp vraagjes...

Hallo allemaal!

Ik heb een vraag:

hoe zit het met Boot Camp als je Windows XP installeert?
Krijg je dan, als je op het internet zit ook virussen enzo?
En als je spellen wil spelen, werkt dat dan ook op een Intel MacMini van 1,5 ghz? ( Dan bedoel
ik wel spellen die minstens 1,2 ghz vragen en 512 mb ram ).
En werkt Windows dan ook als op een normale PC? Daar bedoel ik mee of het ook zo snel
gaat als WinXp op een normale pc…

Alvast heel erg bedankt!

[quote:34f2c22240="macosxnews"]Krijg je dan, als je op het internet zit ook virussen enzo?[/quote:34f2c22240]

Tuurlijk, het is Windows toch! :evil:

ok, bedankt. Dan zou ik de internet stekker er maar moeten uittrekken als ik met Windows opstart.

[quote:4f92414c28="macosxnews"]hoe zit het met Boot Camp als je Windows XP installeert? Krijg je dan, als je op het internet zit ook virussen enzo?[/quote:4f92414c28] Zoals al gezegd: Ja, daar ben je dan ook gevoelig voor. De harde schijf wordt wel opgedeeld in partities. Eén voor OS X en een voor XP. Het Mac gedeelte krijgt er dus geen rotzooi van en kan het overigens ook niet lezen waarschijnlijk (waardeloos eigenlijk :P ) [quote:4f92414c28]En als je spellen wil spelen, werkt dat dan ook op een Intel MacMini van 1,5 ghz? ( Dan bedoel ik wel spellen die minstens 1,2 ghz vragen en 512 mb ram ).[/quote:4f92414c28] Dat werkt wel, maar volgens mij is het video gedeelte niet optimaal (zo'n intel graphics geval volgens mij). De iMac heeft aardig goede videokaart, wat denk ik beter is voor games. [quote:4f92414c28]En werkt Windows dan ook als op een normale PC? Daar bedoel ik mee of het ook zo snel gaat als WinXp op een normale pc...[/quote:4f92414c28] Zelfs sneller schijnt het.

Thank you! :D

is je toestenbord ook volledig ondersteund?

als je op " @ " drukt, krijg je dan ook je apestaartje?

is niet het geval momenteel op Remote desktop

Dat lijkt me wel. Omdat er voor de installatie gevraagd word om een Driver cd te branden voor XP.

[quote:fff79ba34b="jps"]is je toestenbord ook volledig ondersteund?

als je op " @ " drukt, krijg je dan ook je apestaartje?

is niet het geval momenteel op Remote desktop[/quote:fff79ba34b]

Eeh, dit komt niet helemaal duidelijk over. Het @ zit bij mij op de 2-knop en kan ik met shift-2 intikken.

op mijn mac toestenbord is het de knop naast de 1, wel azerty

En ik heb nog een vraagje...

Zou iemand misschien ook weten of Grand Theft Auto Vice City of San Andreas
ook goed draait op een Intel Core Solo Mini met Windows XP natuurlijk?

Windows draait via boot camp net zoals op een gewone pc. Vice city draait perfect op men Imac en zelfs op mijn driejaar oude pc (die inmiddels de deur uit is), dus de specs van de mini voldoen zeker aan de eisen van vice city en san andreas

oh ok, dan weet ik genoeg. Bedankt iedereen! :wink:

ehm, in een mini zit wel niet zo een goede videokaart als in de iMac hoor... dat heeft ook invloed op de prestatie van spelletjes. Dan maakt het niet veel uit of je XP of OSX gebruikt.

Ach, ik denk dat het wel te draaien is hoor, op lage kwaliteit dan :)

En Call of Duty 2 dan? Ik denk zeker niet dat die werkt daarop?

Ik sta er steeds weer van te kijken hoe de spellen het hier op de Mac Mini doen. Dus geen Intel Mac, gewoon een standaard 1.25 ghz met 512mb ram. Het zal wel werken hoor.

Hier op de MacBook viel counter strike source, gebaseerd op halflife 2, op z'n laagst (800x600 low) gigantisch tegen. Schokkerig, bijna niet te spelen (en ik ben geen " gamer" die huilt als iets lager is dan 50 fps). Of het echt aan de kaart ligt ben ik nog niet achter, het viel me erg tegen.

[quote:c80534adf8="macosxnews"]En Call of Duty 2 dan? Ik denk zeker niet dat die werkt daarop?[/quote:c80534adf8] Niet op de Mac mini in elk geval. Volgens mij heeft de maker zelfs al aangegeven dat de GMA 950 videokaart ook niet ondersteund wordt. Hij zal wel werken op de iMac en de MacBook Pro.