bootcamp

ik heb een probleem.. ik heb op mijn macbook pro leopard geinstaleerd en daarna met bootcamp een patitie gemaakt van 25 gig voor windows xp op te zetten.. daarna heb ik windows op geinstaleerd nu wil ik em rebooten en staat er dat er een schijffout is en windows niet op kan starte maar ik heb de windows cd er nog in zitten en kan ik er pas uithalen als ik mac of windows heb op gestard.. wat moet ik doen? ik kan dus geen leopard opstarten omdat die cd er in zit , dus automatisch vraagt : zonder cd opstarte (als ik dat doe komt er tergelijk op het zwarte scherm te staan : schijffout) of windows opstarten met de cd (daar kan ik alleen windows herstellen en opnieuw instaleren) ook heb ik gekeken voor eventueel opnieuw op te starten maar dan geeft die aan : pas op[ er staat al een besturingsprogramma oip deze petitie geinstaleerd. Op dit moment stuur ik dit met een andere laptop.. kan iemand me snel helpen alsjeblieft?

mvg eric

[url=http://support.apple.com/kb/HT1656?viewlocale=nl_NL]Boot Camp 2.0, Mac OS X 10.5: Veelgestelde vragen [/url] Zie ook [url=http://manuals.info.apple.com/en_US/Boot_Camp_Install-Setup.pdf]Boot Camp Installation & Setup Guide[/url]

Ik heb van die eerste link wel wat informatie kunnen vinden .. maar op me dekstop staat aangegeven dat er petentie is gemaakt van windows staat er zoon harde schijf tekentje : bootcamp . als ik daa rin kijk zie ik ook dat windows er in staat.. kan het niet zijn dat het tog gelukt is? hoe moet ik windows op starten dan als ik de mac aan zet? want hij gaat standaard naar windows.. is dat met ctrl toets ofzo het is gelukt om cd er uit te krijgen , bedankt voor je reactie

[url=http://support.apple.com/kb/HT1310?locale=nl_NL] [option] [/url]

Zie ook http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=137038

(off-topic)Is dat echt je beste nederlands?(/off-topic)

als ik dat doe dan krijg ik iinderdaad het scherm te zien voor het opstarte van windows. maar dan krijg ik weer gelijk het zwarte scherm : Schijffout druk op een toets om opnieuw op te starten..

Opnieuw installeren dan Afin, eerst partitie verwijderen, dan terug aanmaken, en windows weer installeren.

oke.. hoe kan ik de partitie verwijderen? via windows cd en dan partitie bootcamp verwijderen ofzo?

eh nee dat moet ge vanuit macosx doen uiteraard

ja moet dat via een programma ofzo of kan je gewoon net zoals schrijf uitwerpen? denk niet dat zo makkelijk gaat tog?

het bootcamp programma, waarmee de partitie is aangemaakt

oke heb ik nu gedaan.. nu ga ik weer een nieuwe partitie maken van 25 gb.. voor de instalatie staat trouwens : plaats na de instalatie en configuratie van windows de mac os x leopard instalatieschijf opnieuw in de computer om extra besturingsbestanden voor windows te instaleren.. zou dat na die foutmelding nog gedaan moeten worden ofzo? ik ben nu weer een nieuwe partitie aan het maken.. even kijken of het lukt

als ik windows partitie ga instaleren , welk bestandsysteem moet ikd an selecteren? partititie formateren als NTFS-bestandsyssteem(snel) "" "" FAT bestandsysteem (snel) "" "" NTFS bestandsysteem "" "" FAT bestandsysteem Partitie converteren naar NTFS Geen wijzigingen in het huidige bestandsysteem aanbrengen.. welke moet ik kiezen?

Zou je, asjeblieft asjeblieft asjeblieft, iets duidelijker NL kunnen schrijven? Ik wilde je openingspost lezen, maar halverwege ben ik gestopt, omdat ik het gewoon niet makkelijk kan lezen. Hiermee verjaag je mensen die je juist heel goed hadden kunnen helpen.

NTFS

waarom stel je niet de vraag, zal ik windows xp installeren?

zeggen wij nee, heb jij al die problemen niet meer.

problem solved

sorry mijn nederlands is niet echt goed.. ik probeer het te verbeteren. maar het is gelukt. toch bedankt voor de hulp! Ik moest de partitie formateren naar FAT..

hmm... ik vind bootcamp weinig zin hebben aangezien je niet of nauwelijks in staat bent bestanden uit te wisselen... windows ziet de osx schijf niet, osx daarentegen ziet het wel doch kan het niet beschrijven....

bestandenuitwisseling kan slechts maar geschieden via email of een edisk…

dus het programma is serieus toe aan een wat gebruikersvriendelijker oplossing!

[quote:536a0f55c4="darkchrystal"]hmm... ik vind bootcamp weinig zin hebben aangezien je niet of nauwelijks in staat bent bestanden uit te wisselen... windows ziet de osx schijf niet, osx daarentegen ziet het wel doch kan het niet beschrijven....

bestandenuitwisseling kan slechts maar geschieden via email of een edisk…

dus het programma is serieus toe aan een wat gebruikersvriendelijker oplossing![/quote:536a0f55c4]

ben ik het niet mee eens, met mac fuse (meen ik) kon ik mijn windows partitie benaderen. op windows werd mijn osx partitie met een soortgelijk programma (macdrive) zichtbaar.

hmmm... 'k heb macFUSE geinstalleerd, maar helaas... geen toegang tot die windows partitie en het programma zelf is ook nergens te vinden na die installatie .... and macdisk zal ik moeten aanschaffen zonder te weten of dat uberhaupt werkt ... een beetje jammer dat Apple dat niet in het pakket heeft

wat wel leuk is dat windows vista home edition werkt op m’n macbook white [late 2008] die ik sinds een week in huis heb

groetjes,

slaap lekker boyz

de volgende ochtend:

ben ff doorgegaan vannacht, en kan nu met MacFUSE bestanden schrijven op de windows partitie :lol:

Dan heb ik nog een vraagje.. ik heb dus via boot camp Windows xp Home geïnstalleerd. Werkt allemaal prima, alleen weet ik niet hoe ik nu internet kan krijgen via windows? Op me normale pc staat er netwerklocaties aangegeven.. maar op me mac staat er nog helemaal niks over internet.. alleen hoe je een heel nieuw netwerk aan moet maken ofzo. kan iemand me helpen?