Bose soundlink air

Goeiedag allemaal,
Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik heb vande week mij een Bose soundlink air gekocht. Echt een heel deftig toestel, mooi geluid, mooi systeem van uitzicht etc...
Nu heb ik een probleem.
Ik heb het toestel geconfigureerd met mijn pc om met mijn wifi te verbinden en alles liep vlot, alleen is er nu een probleem, ik zie nergens op mijn iphone 5/ipad3 het airplayicoon te voorschijn komen. Het komt er alleen maar als ik mijn router en bose systeem eens heropstart en dan kan ik even (uurtje) streamen en dan valt alles weer weg en is het airplaysymbool terug verdwenen. Wat kan de oorzaak zijn? Kan het zijn dat het door mijn router komt omdat het nog een wireless G is? Het is het type linksys wrt54gc ( is al enigste jaartjes oud)
Af en toe komt het airplay te voorschijn als ik het bosesysteem heropstart en kan ik soms er even van genieten maar soms is het na een minuut al weg. Kan er mij iemand helpen aub?
Mvg

De Bose Soundlink maakt gebruik van Bluetooth, niet van Wifi. Je zult naar de instellingen app moeten en daar voor Bluetooth kiezen.

de soundlink dat ik heb maakt zeker geen gebruik van bluetooth maar is een airplaytoestel.
Zoals de titel zegt gaat het over de bose soundlink AIR. ;-)

de soundlink dat ik heb maakt zeker geen gebruik van bluetooth maar is een airplaytoestel.
Zoals de titel zegt gaat het over de bose soundlink AIR. ;-)

Heb je het ook geprobeerd met iTunes zie; http://www.bose.nl/NL/nl/home-and-personal-audio/digital-music-solutions/wireless-speakers/bose-soundlink-air-digital-music-system/

Yup idd, heb ik ook al geprobeerd maar ook hetzelfde liedje :-s
Kan maar een tijdje streamen em daarna niets meer want airplay valt weg :-s

Bij deze is het probleem opgelost.
Ik heb mij daarjuist een nieuwe linksys router gekocht met wireless N.
Ik kon mij direct verbinden met mijn iphone zonder problemen via het net.
Toch alvast bedankt iedereen ;-)