box-sizing: border-box en Safari/Tiger ??

Op onderstaande link staat een simpel test-opzetje om te zien wat de nieuwste safari met een bepaald css-attribuut (zie titel) doet. Firefox bezitters ook welkom, wil ik het ook van weten.

Opmerkingen over het css box-size probleem en hoe jullie het tackelen, welkom. Hieronder de opzet in de link:

http://www.marsandmc.nl/testen/border-box.html

Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X Mach-O; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041107 Firefox/1.0 doet het goed en zet de box netjes rechts naast het lijntje.

Safari 2(v412) doet het hetzelfde als safari 1.3 (v312): niet goed.

Omniweb 5.1 (v563.34) , die dezelfde engine als Safari gebruikt doet het ook niet goed.

Als ik het goed begrijp, dient de property box-sizing ter vervanging van de Box Model Hack?

een volslagen zinloze exercitie : "proposed CSS3 property" CSS 2.1 is nog niet eens in alle browsers geïmplementeerd . . .

[quote:9b0e31c0c5] Als ik het goed begrijp, dient de property box-sizing ter vervanging van de Box Model Hack? [/quote:9b0e31c0c5]

Ja, maar gezien het feit dat Safari, ook de nieuwe Safari, deze property niet ondersteunt: nee…
Want je moet in het rijtje ‘major browsers’ nu eenmaal wel met Safari rekenen.

Dus ik zal in dat Box Model Hack moeten duiken. Ik hou niet van css-hacks…

Ondertussen heb ik het zo opgelost in een ontwerp dat ik een kleine padding hanteer, en dat de twee modellen (border-model en content-model) in de verschillende browsers acceptabele verschillen tonen, dus dat het er in beide modellen goed uitziet.

Blijf heel nieuwsgierig naar hoe anderen die met css-positionering werken hiermee omgaan.

Is de Box Model Hack jou niet bekend? Nochtans heel gemakkelijk. Meer informatie vind je [url=http://tantek.com/CSS/Examples/boxmodelhack.html]hier[/url]. Ik gebruik 'm voortdurend, indien nodig natuurlijk :) Omdat we in een imperfecte wereld leven zul je toch af en toe gebruik moeten maken van een hack. Wanneer je hier wat tijd in steekt ziet je site er bijna identiek cross-browser uit.