Boxen voor bij PowerBook

Ello,

Ik ben dus op zoek naar een paar goeie boxen voor op men kot.
Vorig jaar had ik men Creative 5jaar ouwe 4.1 speaker set, maar die bass heb ik een beetje doorgeblazen :? Nu staan die thuis bij de iMac voor men pa, omdat zijn songs nie vele bass bevatten.

Nu kan ik ofwel men bijna 10jaar oude Akai Stereo meenemen naar men kot of nieuwe speaker setje kopen.
Eigenlijk had ik graag gewoon 2 deftige boxen van sony gekocht maar ge hebt dan nen versterker nodig zeker om die op je PB te hangen ?

'goeie' speakers, da's nogal relatief en afhankelijk van hoeveel geld je wilt uitgeven.

Zo’n creative / logitech / ander computersetje is leuk voor games, maar voor muziek is het eigenlijk zonde geld. Van die speakertjes met een los subwoofer doosje wordt je over het algemeen ook niet blij.

Beste blijft gewoon 2 goeie speakers (geen standaard Sony consumenten prul dus) met een goeie versterker. Dit alles is afhankelijk van je budget, voor een best redelijke versterker met ditto speakers ben je voor 1000 euro al een heel eind.

Als het goedkoop moet kan je beter een 10 jaar oude goede versterker + speakers kopen dan dat je hetzelfde geld uitgeeft aan logitech of creative plastic.

De JBL Creature II speakers zijn goed (voor hun prijsklasse)

Ik heb nu de Sony SRS-Z1000 speakers. Ze hangen soms aan men laptop en soms aan men dekstop. Ze zijn echt wel goed voor hun prijs en hebben een mooi design. Ik kan me voorstellen dat je niet te veel wil uitgeven aan enkele speakertjes, maar wel goed geluid wil.

Ik heb deze. Zien er lekker uit, klinken OK en zijn betaalbaar. (JBL Duet 2.0) [img:1774f51792]http://www.clubic.com/photo/00078715.jpg[/img:1774f51792]

bose companion III?

Hey Huin, hij heeft het over basgeluid, dan moet je er wel een subwoofer bij hebben natuurlijk. Maar om er nou 1000 euro aan uit te geven, zoals Aaargh....

[img:c6f054bc4b]http://images.amazon.com/images/P/B00007JQMU.01-A1VC38T7YXB528.LZZZZZZZ.jpg[/img:c6f054bc4b]
De JBL Creature ziet er weliswaar niet uit, maar ik vind het geluid prima. Op de subwoofer zit een knop voor de bass, en op de kleine boxjes kun je het volume bepalen. En dat allemaal voor 100 euro.

Altec Lansing FX6021

[img:c5b404637e]http://www.pcgamer.com.my/reviews/2004/09/altec-lansing-fx6021.jpg[/img:c5b404637e]

Ik heb gewoon een oude versterker ( jaar of 10 maar toen 2000 gulden) en daar aan hangen twee redelijk nieuwe ( 1,5 jaar) geloof tannoy speakers. Ik moet zeggen dat geluid niet slecht is Er is alleen altijd beter

volgens mij ben je met de JBL creatures zeer goed af...zien er leuk uit (jawel slager Korrel :-) ) en bovendien klinken ze vooral zeer goed.

volgens mij ben je met de JBL creatures zeer goed af...zien er leuk uit (jawel slager Korrel :-) ) en bovendien klinken ze vooral zeer goed.

1 keer is genoeg hoor... :D

oeps, mijn excuses... 1x was wel degelijk genoeg... :sealed:

[quote:4d1184a91c="Slager Korrel"]Hey Huin, hij heeft het over basgeluid, dan moet je er wel een subwoofer bij hebben natuurlijk. Maar om er nou 1000 euro aan uit te geven, zoals Aaargh....[/quote:4d1184a91c] Goh, en ik dacht dat juist Mac gebruikers wel snappen dat je iets extra uitgeeft voor kwaliteit.

Het is inderdaad veel geld, maar het is het wel waard.

Hopelijk staan er een paar op Apple Expo, mss kan ik er daar een paar "testen".

ik heb ook een 15 jaar oude versterker aan mijn imac hangen via een tulpstekker en dan heb ik muziek in de studeerkamer en woonkamer. de boxen in de studeer kamer zijn een bose submerk en die zijn 16 jaar oud en geven een goed genoeg geluid en de speakers in de woonkamer zijn ouder en van kenwood en geven ook een goed geluid. de versterker is bijna aan vervanging toe, maar dat komt later als ik weer geld heb.

daan.

Ik ben voor mijn PowerBook ook nog op zoek naar een paar externe speakers, omdat het geluid mij een beetje tegenvalt. Ik ben nogal gecharmeerd van de Apple pro speakers (van de G4 Cube). Ik vraag mij wel af of deze niet teveel vermogen van mijn batterij gaan vergen. Iemand met ervaring?

Ik heb gehoord dat het geluid dan heel zacht is, omdat ze speciaal voor de Cube gemaakt zijn. Maar zeker weet ik het niet