branden in MacOSx

Hallo, als beginnend iMac gebruiker stel ik misschien een hele stomme vraag maar ja, ik weet het anders ook niet. Ik heb net een iMac met superdrive gekocht en wil een cd branden. Ik heb altijd begrepen dat een Imac alle benodigde programma's al standaard heeft. Maar, hoe moet ik nu een cd branden, dat wil zeggen met welk programma? Of moet ik ook een ander programma's aanschaffen om een cd te branden? Graag op korte termijn een reactie. Bij voorbaat hartelijk dank.

Vanuit iTunes kan je audioCD's branden (rechts naast het zoekveld) en vanuit schijfkopie (onder hulpprogramma's) Verder heb je nog Roxio Toast (niet gratis)

Zelf heb ik een iBook zonder brander, dus weet ik ook zo 1…2…3 niet hoe je dingen kan branden

als je een cd in je mac stopt krijg je een box met de vraag wat te doen als je die weggeklikt hebt zie je een cd icon op je buroblad verschijnen. Daar sleep je de files die je op de cd wilt branden op en dan sleep je het cd icon naar de prullenmand die voor je er bent veranderd in een geel en zwart brand icon

dit alles onder osX

Branden vanuit MacOS werkt. en daar is tegelijkertijd alles mee gezegd. Als je veelzijdig wilt branden is Toast een absolute must, kost een paar duiten maar dan heb je ook wat.

http://www.roxio.de/dutch/products/toast5/index.html