Branden op mijn DVD-RW DVR-104

Mijn DVD-RW DVR-104 in mijn IMAC kan geen DVD +R lezen. Heb firmware van Pioneer op het juiste level maar ik denk dat ik nog iets mis. Tevens krijg ik bij het branden in TOAST 6 dat de buffers vol raken en wordt het brandproces afgebroken. Wie kan me helpen

Sorry, maar hier zijn in dit video forum al zo vaak berichten over verschenen. Zoek eerst eens. Blijf voorlopig van Toast 6 af. Te veel bugs. SLC

Hi Steve,

Wat hoor ik nou? Is Toast 6 instabiel?? Ik was net van plan maandag te installen. Wat gaat er zoal fout?

Groet

Hankie

(eyeTV is trouwens verbluffend goed)

Zal wel aan mijn onervarendheid liggen. Zie wel van alles maar m.i. niet over dit type DVD speler. Wil jullie niet onnodig bezig houden maar kom even niet verder. Toch een kleine tip?

[quote:7878a59b7a="walrg01"]Zal wel aan mijn onervarendheid liggen. Zie wel van alles maar m.i. niet over dit type DVD speler. Wil jullie niet onnodig bezig houden maar kom even niet verder. Toch een kleine tip?[/quote:7878a59b7a]

Ligt waarschijnlijk aan de Pioneer. Veel stand-alone DVD-spelers (Denon, Sony, Marantz etc van een paar jaar geleden) kunnen ook niet overweg met +R(W).

[quote:dada5d9294="hankie"]Hi Steve,

Wat hoor ik nou? Is Toast 6 instabiel?? Ik was net van plan maandag te installen. Wat gaat er zoal fout?

Groet

Hankie

(eyeTV is trouwens verbluffend goed)[/quote:dada5d9294]

Het is tot nu toe niet mogelijk op een andere dan 1 speed DVD te branden. Springt altijd naar ‘best’ De countdown ontbreekt bij DVD branden. De ram cache werkt niet goed zodat je eerder buffer underruns krijgt. Dit heb je bij de 106 toch al sneller door de zeer kleine cache (2MB) Bij Toast 5 werkt de RAM cache wel goed. Al met al nog niet echt klaar. Veel mensen klagen dat ze beta testers zijn met toast 6. Van echte instabiliteit heb ik niets gemerkt.

[quote:765337ed3b="walrg01"]Mijn DVD-RW DVR-104 in mijn IMAC kan geen DVD +R lezen. Heb firmware van Pioneer op het juiste level maar ik denk dat ik nog iets mis. Tevens krijg ik bij het branden in TOAST 6 dat de buffers vol raken en wordt het brandproces afgebroken. Wie kan me helpen[/quote:765337ed3b]

De iMac -met sony combi superdrive- (+ en -) drive kan wel + lezen.
Zorg voor: een gedefragmenteerde schijf, repareer permissies, gebruik toast 5 met een ram cache instelling van 64 MB (de hoogste)
Reset NVRAM (is Non-Violent RAM, geheugen dat niet vluchtig is en bijna alle instellingen van de computer onthoud)
Door het resetten van het NVRAM wordt gelijk het PRAM gezapt (gewist)

Resetten NVRAM:

Start computer in open firmware, dus alt-command-O-F ingedrukt houden tijdens een (her)start.
Nu kom je in open firmware,
Type:
reset-nvram en geef een return
set-defaults
return
reset-all
return
nu zal de computer automatisch herstarten.

SLC,

Heb je mijn mailtje over foutmelding -40 in iMovie al ontvangen? Ik wist niet zeker het wel zou werken via dit forum. Heb je een oplossing voor die foutmelding?

Groet

Hankie

Fijn dat je toch nog even reageert. Je hebt het in je bericht over een Sony DVD speler. Ik heb een Pioneer, maakt dit nog iets uit?

[quote:4a22df37c6="hankie"]SLC,

Heb je mijn mailtje over foutmelding -40 in iMovie al ontvangen? Ik wist niet zeker het wel zou werken via dit forum. Heb je een oplossing voor die foutmelding?

Groet

Hankie[/quote:4a22df37c6]

Het bericht is aangekomen, maar bedolven onder spam. Liever een PB de volgende keer. Die zie ik meteen als ik inlog.
Je post in het forum is me ontgaan. Wat was nu het probleem? Speelde de film wel goed in quicktime? En Quicktime Pro kon hem ook omzetten naar een DV-stream? (iMovie formaat) Start even een nieuwe topic. Anders gaan er verschillende zaken door elkaar lopen.

[quote:e93ae892e5="walrg01"]Fijn dat je toch nog even reageert. Je hebt het in je bericht over een Sony DVD speler. Ik heb een Pioneer, maakt dit nog iets uit?[/quote:e93ae892e5]

Maakt zeker wat uit. Hoewel officieel alleen -R ondersteund wordt, ken ik een paar Macs die wel +R afspelen. B.v. de 17" iMac, de nieuwe Powerbook serie, de Pioneer 106. Ik heb ook een 104 brander in een oudere G4. Die speelt bij mij geen DVD+R Maar b.v. mijn 17" iMac wel. En mijn Pioneer 106 ook.