Brandprobleem Idvd

Ik heb een project aangemaakt in Idvd, wanneer ik echter ga branden duurt het heel lang, is ook wel een groot project. Als de schijf dan klaar is krijg ik de volgende foutmelding:

Er hebben zich fouten voorgedaan tijdens het brand proces.
Het opname apparaat heeft het volgende gerapporteerd :
Ongeldig verzoek : buffer underrun
( 0x21, 0x02. )

De film staat er vervolgens voor driekwart op en vanaf daar alleen nog maar geluid.

Wie kan me helpen?

Tsja, 'buffer underrun' betekent dat je drive de snelheid van informatie-voorziening vanaf de computer niet kon bijhouden en dus bepaalde stappen niet brandt.

Ik weet niet wat voor drive je hebt (de originele Apple-drive, of een later ingebouwde dvd-writer), maar dit is een melding die je niet zou moeten krijgen omdat de meeste drives een ‘buffer underrun protection’ hebben.

Deze mededeling heb je voorlopig natuurlijk helemaal niets aan, maar dan weet je tenminste waar die foutmelding vandaan komt.

Wat je zou kunnen proberen is eerst een image te maken. Deze te testen met de Apple-dvdspeler. Daarna bakken met toast op een snelheid die voor jou werkt.

Moet je wel even patchburn III installeren

Het is gewoon een apple brander. Deze is van een iMac G4 800mghz. Draaien alle laatste versies software op...

Dat weet ik wel maar zonder patchburn kun je geen image maken vanuit iDVD.