Brandsnelheid Superdrive

Ik heb een iMac G5 20" 2Ghz en 2Gb Ram. Volgens de specificaties zou de superdrive CD-R's moeten branden aan 24x snelheid. Ik gebruik Nashua CD's met een maximum snelheid van 52x, en brand via de brandmap van de finder. Daar kan ik als maximum snelheid slechts 8x ingeven. Wat doe ik fout ? (Ik heb een test gedaan met een Sony CD, maar dat verandert niets).

kan je cd het aan?

Ik zei het toch : Nashua CD 52x

heb je al eens geprobeert met toast? in toast zit ook een functie om de snelheid van je schijfjes te bekijken

RECORDER -> DISK INFO

succes

precies toast is niet gelimiteerd, dus daar zou het sneller mee moeten gaan maar als er toevallig audio op die cd staat dan komt het daardoor, gewone data wordt sneller geschreven.

greetzz

Er staan enkel gewone data op. Ook Toast wil niet sneller dan 8x branden. In het venster van Toast krijg ik snelheden te zien tot 56x, maar vanaf het moment dat ik de CD in de computer plaats, worden alle snelheden schuin weergegeven, behalve 8x. Zowel bij Nashua als bij Sony CD's. Ik zal nog eens met een ander merk proberen. Zijn er mensen met een imac G5die sneller kunnen branden dan 8x ?

Praten we over CD of DVD's? Dat is het eerste waar ik aan moet denken. Maar dat zal wel niet het geval zijn; te voor de hand liggend!

Idd - te voor de hand liggen. Het zijn CD's uiteraard.

Soms schakelt het brandprogramma niet goed om, in de weergave van DVD naar CD. Ik bedoel dus dat soms de snelheid voor DVD 8x wordt weergegeven terwijl er een cd inzit. In de praktijk brand de drive dus 8x = dvd snelheid maar komt overeen met 32x op cd snelheid. Probeer voor de grap eens een volle data cd te branden van 700 mb. dit zou op 32 speed ongeveer 3 min en 10 seconden moeten inclusief het afsluiten en zonder verificatie . Zelf met stopwatch even getimed. Dus de tijd is in de praktijk gemeten. Als jou tijd op 8 speed overeenkomt hiermee dan draait jou S-Drive dus ook op 32 speed

succes