Zij geven de theoretisch haalbare snelheid aan... in werkelijkheid
zitten de meeste mensen (afhankelijk van de afstand tot de centrale)
rond de 10-20% van de door de provider aangegeven snelheid.
Mvg,
Joram
p.s.: ik zit op ±500 meter van de centrale af, en haal met mijn 20mb verbinding
snelheden van maximaal 500kb/1mb (afhankelijk van waar ik iets vanaf haal).
Niet écht geweldige snelheden gezien mijn abbo, maar zo zie je maar dat
het altijd lager ligt dan wat de provider aangeeft
het probleem schuilt hier niet in de theoretische snelheden, maar in het eerder genoemde BIT en BYTE verhaal. In een BYTE gaan 8 BITS (tenzij er een start en een stop bit inzitten, dan zijn het er 10) en je Mac meet de snelheid in BYTES en je provider doet dat in BITS. vraag me niet waarom.. maar het is zo.
Het hele theoretische snelheid verhaal heeft betrekking op het feit dat jouw lijn misschien wel meer aankan,maar dat er ergens op het internet een lijntje zit die niet meer aankan of niet meer toestaat. Bottlenecks
hehe, dat bits en bytes verschil en providers die daar handig ge/misbruik van maken
blijft verwarrend... ik zal blij zijn als we over 20 jaar gewoon [b:9705ddb72f]én draadloos, én een
nog te ontdekken snelheid (lees: oneindig)[/b:9705ddb72f] hebben. Gewoon iedereen
direct zonder kosten en zonder snelheidlimiet het internet op.
NIks geen Brein, Buma e.d., maar gewoon alles en iedereen lekker op 1 groot
p2p-internetaal netwerk (snappie?)
[quote:6d19c03012="mooirood"]Google maar eens op 'de broncode' en 'Roel Pieper' of 'Jan Sloot'[/quote:6d19c03012]
Maar koop van tevoren een flinke pot zout bij dat broodje aap. :)
Weet ik Mooirood :)
Maar die broncode is foetsie... tenminste, waarschijnlijk in de handen
van de vuilak van een oud-Philips topman ;)
Ik geloof wel degelijk in dit verhaal, aangezien al eerder is aangetoont
dat een broncode gebaseerd op het alfabet sneller/beter te verwerken valt.
Heb het ooit eens gevonden op Google, zal het linkje eens opzoeken.
Maar Jan “the man” Sloot zal het hele idee wel flink aangedikt hebben,
Niemand weet hoe hij het voor elkaar kreeg, maar ik ben er heilig van
overtuigd dat zoiets dergelijks er aan komt op ten duur.
Jan de Man ligt alleen wel aan de verkeerde kant van het gras en heeft een mooi geheim met zich mee genomen. Met dataverkeer en schijfruimte worden biljoenen verdiend, wie de sleutel tot oneindigheid in handen heeft mag zich rijk rekenen, met een handje zout is het een leuk verhaal om eens uit te pluizen, zeker voor hippe Nertz die alleen dit draadje al intressant vinden! ;)
[quote:fa50dc165f="mooirood"]Met dataverkeer en schijfruimte worden biljoenen verdiend, wie de sleutel tot oneindigheid in handen heeft mag zich rijk rekenen, met een handje zout is het een leuk verhaal om eens uit te pluizen, zeker voor hippe Nertz die alleen dit draadje al intressant vinden! ;)[/quote:fa50dc165f]
Het zout: http://www.skepsis.nl/pararit17.html#173e 8)