Breedbeeld video exporteren uit FCE

Dag!

Ik probeer al sinds ik Final Cut Express (3.5 HD) heb onze videopodcast (www.thefamilypodcast.nl) in breedbeeld te exporteren. Ik kom niet verder dan 4:3 met zwarte balken, zodat het breedbeeld lijkt.

Maar ik wil graag gewoon een 16:9 bestand uiteindelijk krijgen… Ik zie bij bijvoorbeeld de vodcast van OMT ook vaak breedbeeld. Ik krijg het niet voor elkaar en de zoekfunctie op het forum helpt ook niet echt,

kan iemand mij aub helpen??

Coen

Ja quicktime assets zijn soms lastig. Je kan handmatig een resolutie instellen die aan 16:9 beantwoordt. Dat laatste is nodig als je het op het wel wil krijgen. bv 1024*576

Exporteren zoals je normaal doet en dan in quicktime pro bij videoinstellingen en grootte bij het exporteren resolutie kiezen die past. Je kan dan ook zeggen dat hij het moet croppen, verhouding behouden, … Je moet daar maar eens mee experimenten. Dat zal waarschijnlijk 640*x zijn.

ik zal kijken wat ikmet quicktime pro kan doen

Je neemt de originele breedbeeldafmetingen, want ik neem aan dat je het niet zo groot wilt, dat deel je door 10, en doe je keer 2 (of hoe groot je het dan wilt hebben). Ik doe altijd mijn hd materiaal voor het web in 384x216 (192x2 x 108x2)