Sinds kort heb ik de soundsticks met een iSub.
Als ik de voeding in de stopkontact steek en de stekker in de koptelefoon uitgang werkt alles prima.
Zet ik mijn iMac G5 1.8 (dus zonder isight, het model ervoor) uit dan gaat mijn iSub brommen
Het geluid tijdens gebruik is goed maar als de iMac uitstaat dan geeft het een irritante brom vanuit de iSub.
Is iemand bekend met dit probleem of weet iemand een oplossing.
Ik heb dat zelf ook al tijden. Ik heb de speakers en de iSub, en zodra mijn
computer uitgaat, begint hij met heel zachtjes brommen/ruisen.
Geen idee waardoor het komt, maar ik heb thuis ook al diverse stopcontacten
en stekkerdozen geprobeerd.
Het lijkt wel een soort statische ruis, maar geen idee waar het door komt.
De iSub staat ver (1m+) van m’n computer af, en de 2 iSpeakers staan ongeveer
20cm van m’n beeldscherm. Ik heb er ook last van bij alle computers, en niet
specifiek bij één type (iMac G5, Mac Mini Core Solo, PC, iMac G4).
Ja, ik heb een nieuw huis gebouwd, en tegenwoordig moeten er in het hele huis stopcontacten met randaarde worden geplaatst (bouwvoorschriften 2006)
Ik zou de aarde uit mijn wandcontactdoos kunnen laten vervallen als dit zou moeten.
Doos uit de muur, groen/geel ervanaf en doos er weer in.
Ik heb helaas geen andere voeding voor handen.
Als ik de stekker (van de iSub) uit de iMac trek dan blijft het brommen.
Trek ik de stekker uit de snoer (van iSub naar de sticks) naar de soundsticks en steek deze er weer in dan is het gebrom over.
Zet ik de iMac weer aan dan moet ik eerst wel op de volumeknop van de soundsticks drukken om geluid te krijgen.
Op het moment dat je dat laatst genoemde snoertje loshaalt, schakelen de soundsticks waarschijnlijk helemaal uit, waardoor je eerst op de volumeknop moet drukken. Dus die test geldt niet helemaal binnen dit probleem.
Het is een vreemd probleem.
Toch jammer dat je niet ff met een andere voeding kan testen.
Anders toch even naar de winkel? Kan me voorstellen dat zo’n brom zeldzaam irri is.
Heb het vroeger met een pc ook wel eens gehad, bleek dat er spanning lekte van de compukast... Een draadje gelast op de kast en aan een aarde gehangen was de oplossing :)
Maarja aangezien je het bij alle compu’s hebt kan het dat niet zijn, wel mega irri idd. Kan helaas geen oplossing voor je bedenken zo 123. Zal d’r nog even over nadenken
edit: eigenlijk het enige dat ik me nog kan bedenk is dat de stroom adapter voor de iSub niet helemaal lekker is ofzo… heb je die ver genoeg van de sub en geluidskaartjes enzo? Die travo’s willen nog wel eens vervelende magnetische velden hebben…
Ik heb bij een authorised reseller geweest met het probleem van de brommende soundsticks.
Ze moesten opgstuurd worden.
Ik heb ze zelf naar menho verstuurd (reparateur harman kardon) en krijg binnenkort nieuwe opgestuurd.
Probleem niet opgelost, gewoon nieuwe krijgen.
Dus zijn er mensen met hetzelfde probleem en heb je garantie, stuur ze op.