Brommende speakers

Ik heb een speaker setje voor mijn Macbook Pro gekocht. (gewoon een simpele basbox + 2 kleine speakers). Deze set werkt prima maar wanneer ik mijn Macbook Pro sluit of wanneer ik de stekker uit de audio ingang van mijn Macbook Pro haal dan begint hij de brommen. (een soort electronische lage toon)

Weet iemand of ik dit kan verhelpen of weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Wat wil helpen is om je adapter aan te sluiten op een geaard stopcontact. Ik had het met m'n iBook ook, maar niet als 'ie op z'n batterij draaide of aan een geaard stopcontact zat.

aardlusfilter 9,95 bij de lokale tec sjop

succes :expressionless:

een aardlus filter helpt idd en de brom zal minder worden, maar bij goedkopere setjes speakers is er altijd een brom als er geen koppeling is met een stereo en/of laptop door de niet altijd even goede componenten die gebruikt zijn.

het is echter de vraag hoe ver je wilt gaan in de zoektocht naar perfecte geluidskwaliteit (en vooral als hij uit staat :wink: )

Het probleem is dat mijn stopcontacten niet geaard zijn. (Oud huis uit de jaren '30) Werkt dat ding van 9,95 dan ook ?

Speakers losmaken van computer als je hem uitzet en klaar is kees toch?

[quote:8d5abbb878="Xigh"]Speakers losmaken van computer als je hem uitzet en klaar is kees toch?[/quote:8d5abbb878]

[quote:8d5abbb878=“MarcelK”]of wanneer ik de stekker uit de audio ingang van mijn Macbook Pro haal…[/quote:8d5abbb878]

Nee dus…

ik denk dat het lastig wordt als je hem loskoppelt werkt het aansluitsnoertje min of meer als antenne voor de 50 Hz brom van het lichtnet. hier helpt weinig tegen.aardlusfilters en randaarde zullen het probleem niet echt oplossen, denk ik jammer maar helaas

[quote:acb7dd9a99="MarcelK"]mijn stopcontacten niet geaard zijn. [/quote:acb7dd9a99]

Mag dit eigelijk nog? :lol:

Bij oudere huizen is dit vaak nog zo. Bij ons is alleen de garage (1 stopcontact) geaard. Vreselijk irritant met m'n gitaar ook, maar toch.