Browser vreselijk traag

Ik kom er ff niet uit....

Twee Imacs 350 en 400 Mhz met systeem 10.3.3. Planet ADSL comfort op het Speedtouch home modem van Alcatel (tweak).
Alle browsers laden niet of zeer traag. Dit probleem speelt niet onder 9.2.1.
Het lijkt of het speelt sinds de laatste update naar 10.3.3 maar zeker weet ik het niet. Menumeter geeft wel vrij veel netwerkverkeer aan (152 b/s down gem.) terwijl ik weinig bijzonders aan het doen ben…
Apple firewall staat aan en elke sharing uit.

Iemand een idee?

b.v.d. Reddog

heb je al eens een andere browser gebprobeert, Camino b.v.

Ik heb niet de indruk dat de browser zelf de oorzaak is omdat het probleem speelt onder zowel Safari, Firefox, Netscape 7 als Explorer en niet onder systeem 9.2.1.

Vreemd, misschien zit er een ongewenste gebruiker je bandbreedte af te tappen doordat de internet-instellingen wat anders zijn in OS9/10. Ik zou eens kijken of er verkeer is als je een internet-locatie aanmaakt die niet werkt...

[quote:91723a2deb="WebJ"]Vreemd, misschien zit er een ongewenste gebruiker je bandbreedte af te tappen doordat de internet-instellingen wat anders zijn in OS9/10. Ik zou eens kijken of er verkeer is als je een internet-locatie aanmaakt die niet werkt...[/quote:91723a2deb]

“Alle browsers laden niet of zeer traag. Dit probleem speelt niet onder 9.2.1.” bandbreedte aftappen? beetje paranoia geworden sinds dat wifi verhaal? zeg dan niets.

als het alleen onder 10.3 is, zou het ook niet aan de verbinding met Planet kunnen liggen lijkt me. onder os 9 heb je wel gewone verbinding. vreemd is het wel

dit probleem heb ik ook ondervonden (recent) maar het lijkt erop dat het nu "over" is, ik heb niks gedaan het is gewoon over gewaaid echt heel raar :?

Nou, aftappers of surfkoorts die overgaat als een griepje..... ik stoei nog wel even door. Wel handig dat ik door de twee Imacjes m'n kuurtjes nog enigzins testen op daadwerkelijk affect.

Groetjes

... probeer eens een nieuwe gebruiker aan te maken. Is het probleem daar hetzelfde? Heb soortgelijk probleem gehad, met nieuwe gebruiker was dit verholpen. Heb dus maar een nieuwe installatie gedaan, probleem was weg...

Toen gisteren bleek dat ook mijn Ghost Recon game tijdens het hosten zijn verbinding regelmatig kwijt raakte had ik het wel gezien. Zojuist systeem opnieuw geinstaleerd en het probleem lijkt opgelost. In ieder geval is het constante netwerk verkeer er niet meer en het surfen aanzienlijk versneld. Nu nog zien wat er komt als ik de combo naar 10.3.3 ga maken?

Bedankt voor het meedenken allemaal!