Browserproblemen

Beste Maccers,,

Uiteindelijk heeft mijn bank (Fortis Bank) telebankieren beschikbaar gemaakt voor ook Apple gebruikers. Werk perfect maar… ik ben verplicht om Microsoft Internet Explorer te gebruiken omdat ik bij Safari, Firefox of Mozilla bij de volgende link (http://www.fortisbank.nl/fbnl/do/textPage.do) een lege pagina te zien krijg.

Is er iemand die me dit uit kan leggen of kan ik het aanpassen zodat ik mijn normale browsers kan gebruiken.

Normaal gebruik ik of Safari of soms Firefox,

BVD

Peppie

Dat banken en internetbankieren voor de mac niet al te goede vrienden zijn hebben we met de Rabobank al eens meegemaakt. Daar ben je verplicht om Mozilla te gebruiken. Simpelweg omdat andere gangbare browsers niet geaccepteerd worden.

Ik gebruik alleen Safari omdat deze lekker vlot is in het opstarten en het browsen. Een enkele keer wanneer Safari niet goed overweg kan met een website gebruik ik IE, dat gaat meestal wel goed, maar ik heb een gigantische hekel aan de slomigheid in het gebruik van Mozilla.

Misschien niet echt een antwoord op je vraag, maar ik heb me er eerlijk gezegd bij neergelegd dat die banken zo moeilijk doen. Het kost me alleen maar energie om me druk te maken over dat soort vragen. In dit geval zijn er veel meer andere dingen waar ik me nog veel drukker om kan maken.

[quote:46a7d8bcb9="Peppie"]Beste Maccers,,

Uiteindelijk heeft mijn bank (Fortis Bank) telebankieren beschikbaar gemaakt voor ook Apple gebruikers. Werk perfect maar… ik ben verplicht om Microsoft Internet Explorer te gebruiken omdat ik bij Safari, Firefox of Mozilla bij de volgende link (http://www.fortisbank.nl/fbnl/do/textPage.do) een lege pagina te zien krijg.

Is er iemand die me dit uit kan leggen of kan ik het aanpassen zodat ik mijn normale browsers kan gebruiken.

Normaal gebruik ik of Safari of soms Firefox,

BVD

Peppie[/quote:46a7d8bcb9]

Ik werd ook lange tijd ziek van Fortis zit er namelijk ook. Maken ze het geschikt voor Apple en dan dit weer…Misschien ondersteunt Safari de scripttalen nog niet. Maar dat zal een kwestie van tijd zijn denk ik omdat Explorer voor Mac al behoorlijk verouderd is en de meeste Apple-gebruikers toch echt Safari als standaard-browser hebben ingesteld op hun Mac.

Hey, het vreemde is nu dat ik zie dat Safari wel wordt ondersteund. Het staat er echt hoor! Ook Mozilla en Netscape worden in het rijtje gezet als ondersteunde browsers. Verder is minimaal Mac OS 8.6, 32 MB RAM en een PowerPC CPU vereist maar dat kan het niet zijn. Misschien is er wat met de instellingen van Safari. Bijvoorbeeld dat pop-ups niet geblokkeerd mag zijn ofzo. :?

Ik heb misschien de oplossing. Zo heb ik in ieder geval de Rabobank in Firefox werkend gekregen.

Firefox kan gebruik maken van andere identity’s. Dan doet hij zich als het ware voor als een andere browser. In het javascript wat checkt met welke browser er gesurft wordt, zal dus naar voren komen dat het bijv. Internet Explorer is.
De melding van Rabobank geeft aan dat de site niet geschikt is voor andere browsers dan Internet Explorer. Dit is onzin, want met Firefox wil het net zo goed (beter).

Als je dus Firefox zich laat voordoen als Internet Explorer. Omzeil je deze melding, en heb je nergens last van.

De extension die dit kan, valt hier te downloaden:
http://texturizer.net/firefox/extensions/#useragentswitcher

[quote:48027f9906="Visualfreak01"]Dat banken en internetbankieren voor de mac niet al te goede vrienden zijn hebben we met de Rabobank al eens meegemaakt. Daar ben je verplicht om Mozilla te gebruiken. Simpelweg omdat andere gangbare browsers niet geaccepteerd worden.

Ik gebruik alleen Safari omdat deze lekker vlot is in het opstarten en het browsen. Een enkele keer wanneer Safari niet goed overweg kan met een website gebruik ik IE, dat gaat meestal wel goed, maar ik heb een gigantische hekel aan de slomigheid in het gebruik van Mozilla.
[/quote:48027f9906]

Als je Mozilla ‘moet’ gebruiken, dan werkt FireFox ook. Het is tenslotte grotendeels dezelfde kern. Ikzelf vind FireFox echter zeer rap. Soms zelfs rapper dan Safari.

Ik zit nu weer op de site van Fortis te kijken en daar raden ze het gebruik van Internet Explorer 5 voor Mac zelfs af...Dus het moet werken met Safari want nogmaals: het staat er... :?

[quote:bac3929442="Zeolynx"]...Als je dus Firefox zich laat voordoen als Internet Explorer. Omzeil je deze melding, en heb je nergens last van...[/quote:bac3929442] Ook Safari kun je instellen alsof het een andere browser is. Netscape of Internet Explorer bijv. Dat gaat via het Debug menu. Staat achter het Help menu, maar niet standaard. Is te activeren via [url=http://www.lordofthecows.com/safari_enhancer.php]Safari Enhancer[/url] En dan onder Debug -> User Agent -> welke je wenst :)