browsers downloaden niet meer

hallo mensen Ik hoop maar dat ik dit in het juiste forumgedeelte plaats,nieuw hier. Bij mij is het volgende het geval,ik kan met geen enkele browser meer progamma's downloaden,ook niet meer met ctrl klik.:cry Wat er gebeurd is weet ik niet,bij mij weten niets uit/aangevinkt. Wie helpt me ff?:roll: Jaguar 10.2.3

Bij voorbaat dank

PS.hoe plaats ik een avatar?

Enig idee wat je er voor gedaan hebt? Of was het plotseling zo? Heb je een programma ofzo gedraaid en dat daarna.....

Bedankt voor je snelle reactie,ik moet namelijk aan het downloaden. Net een nieuwe I-mac.:D Nee ik heb echt geen flauw idee wat er is misgegaan. Ik had net nog Veuscan(de update) gedownload en dat ging goed,wilde daarna Safari downen ,maar dit was niet meer mogelijk. Ik heb niets aangeklikt wat niet juist is of zo,errug vreemd dit. [/i]

Hallo,

kan je nog downloaden met Programmatuur update??

Kan je nog surfen???

Probeer anders eens te herstarten…

Koen76

[quote:6484f4146e="Krista"]PS.hoe plaats ik een avatar?[/quote:6484f4146e]

Je gaat naar je Profiel, zie boven en dan staat daar onderin hoe waar de avatar aan moet voldoen en kun je hem uploaden. Ik heb de mijne net veranderd… :smiley:

Hoi

Yep,met Progammatuur up-date gaat 't downen perfect,net zo als
surfen,maar herstarten helpt niet.
Is er iets in voorkeuren wat ik kan/moet nakijken?
Een instelling ofzo?
Tis maar een idee

Probeer je privileges/bevoegdheden eens te herstellen? Dit doe je door Schijfhulpprogramma te starten en dan herstel privileges te draaien, wellicht helpt dit...

Draai anders Schijfhulpprogramma vanaf de CD, dus opstarten vanaf CD (met C ingedrukt) en dan met EHBO de schijf controleren.

[quote:0d95c5eb26="Krista"]Is er iets in voorkeuren wat ik kan/moet nakijken? Een instelling ofzo? Tis maar een idee[/quote:0d95c5eb26]

Tja, als meerdere browsers niet meer willen downloaden, dan zouden er meerdere preferences tegelijk naar hun grootje zijn gegaan…

Welke browsers heb je en doen het dus niet?

Ik heb IE,Omniweb,Moziila en Netscape en niet een die 't doen wil. En had ook nog graag Safari gehad,dat ging ff niet door Ik heb hierover ook al met de help-desk van Apple contact gehad, maar die kunnen mij ook niet verder helpen. Zojuist Schrijfhulpprogamma gedraaid,helpt ook niet Preferences?Waar vindt ik die en hoe gaat dat dan verder in z'n werk

Sorry een echte nieuwkomer 8)

Om de Prefs te wissen ga je naar de thuismap, dat huisje. Dan ga je naar de Bibliotheek, dan naar Preferences en dan zoek je de dingen die eindigen op plist en waar de naam van de betreffende browser in voor komt.

Toch denk ik dat je waarschijnlijk weinig aan zult hebben, maar je kunt het met 1 browser proberen en dan kijken of hij het doet…

Heb je schijfhulpprogramma gedraaid vanaf CD, dus daarvan opgestart? De installatieCD heeft hem erop staan. Dan kun je de harde schijf controleren op problemen.

Heb je een reparatieprogramma? Zoals DiskWarrior of Drive 10 of Norton? Ikzelf gebruik DiskWarrior bij dit soort vreemde fouten en het heeft me tot nog toe steeds uit de brand geholpen…

Ik heb 't met de prefs van Netscape gedaan,maar helpt idd niet nee. Ik heb vanaf de cd opgestart,,maar geeft niets aan. En ook bij hulpprogamma's opgestart. Alles is goed Ik heb nog geen reparatie progamma,moet ik dus ook nog regelen. Welke is de beste? Ik heb gelezen dat je daarvoor ook mac os9 nodig hebt,ik heb alleen macosX en classic-mode. Nog meer ideetje's?hoor ze graag. Wil dolgraag verder.

DiskWarrior is mijn absolute nummer 1. Ik heb alle reparatieprogramma's geprobeerd en getest en daarvan was DiskWarrior absoluut de beste, het heeft me al vele malen een complete herinstallatie gescheeld. Drive 10 en vooral Norton hebben me meerdere malen laten zitten en bijna laten besluiten mijn complete systeem er opnieuw op te zetten, gelukkig had ik DiskWarrior 2.1, draaiend onder Mac OS 9.

DiskWarrior 3, draaiend onder Mac OS X komt volgens Alsoft deze maand uit (midden april vertelden ze mij), maar ze hebben het al vaker nog net uitgesteld, dus…
In mei komt TechTool Pro 4 van Micromat uit en dat wordt ook absoluut een zeer goed programma met o.a. ook de mogelijkheid de hele harddisk te defragmenteren.

Ik heb DiskWarrior in Pre-order staan en TechTool Pro 4 krijg ik gratis doordat ik Drive 10 heb aangeschaft, die actie loopt trouwens nog steeds… :roll:

Bedankt voor de tip.Een reparatieprogamma is dus onmisbaar als ik het goed begrijp,maar ja,kan er nu dus nog niets mee. Voor mac os X is het er nog niet en ik heb geen 9 meer. Maar ik blijf evengoed met een probleem zitten. ik had nog twee download's van browsers bewaard,alles opgezocht en weggegooid. Opnieuw geinstalleerd,maar dat mag ook niet baten,het werkt nog steeds niet. Nog iemand een idee?

Krijg je eigenlijk een foutmelding als je iets probeert te downloaden of doet hij gewoon niets??

Je netwerkinstellingen zijn toch in orde want via programmatuurupdate doet ie het wel…

Very strange…

Smijt iChat open en ga naar macgroep…
Gooi het daar in de groep, misschien daar iemand die het weet…

S6
Koen76

Krijg je eigenlijk een foutmelding als je iets probeert te downloaden of doet hij gewoon niets??

Je netwerkinstellingen zijn toch in orde want via programmatuurupdate doet ie het wel…

Very strange…

Smijt iChat open en ga naar macgroep…
Gooi het daar in de groep, misschien daar iemand die het weet…

S6
Koen76

Het gaat als volgende in zijn werk:Versiontracker als voorbeeld. Ik ga naar de site waar het te downloaden progamma opstaat,klik erop,krijg dan de daadwerkelijke site en klik op download,deze pagina blijft terugkomen,maar downloaden ho maar, met crtl+klik kan ik wel wat downloaden,image's,links enzo en saven,maar het te downloaden progamma krijg ik niet.En een foutmelding krijg ik niet. Ik ga eens dat i-chat gebeuren installen,ik neem aan macgroep macosx dat ik moet intikken? Maar tips en ideeen zijn hier natuurlijk ook welkom in de tussentijd.

Datgene dat je probeert te downloaden, is dat van een ftp-site... Kijk eens in het url venster.. begint het adres met ftp??

Zoja, dan moet je de instellingen wijzigen in sysyteemvoorkeuren, netwerk

In 1 van de tabbladen kan je vanalles aanklkken, bv ftp, windowszserver enz…

Klik daar dan ftp aan… en klik firewall af…

Misschien werkt dat…

iCHatgroepen: appeltje + g en dan macgroep of macosx

Ik heb dat gedaan en nu staat er Download with Speed Download,en dit heb ik dus helemaal niet.Heb het nagekeken met appeltje+f en er niets van kunnen vinden.Kan ik dit verwijderen? En zo ja,hoe? Als ik erop klik gebeurt er evengoed niets trouwens.

Ben ff de draad kwijt.... :roll:

hopelijk weet iemand anders raad, ik zit er door…
Het is toch geen ftp site wat je probeerde te downloaden ofwel??

KOen76

Het is de site van versiontracker om de nieuwste Safari browser te downloaden.Ik heb hier eens rondvraag gedaan,want ik weet dus niets van een progamma speed download af,blijkt mijn man dit geinstalleerd te hebben en er weer afgegooid,vandaar dat ik dus niets kan vinden met appeltje+f. Maar hoe krijg ik dit nu verwijderd uit het download gebeuren?