hallo, ik zit met een vaag probleem.. ik ben bezig met het maken van een site maar wordt in safari op mac en IE op mac niet weergegeven:S maar wel weer op windows.. het gaat om:
kunnen jullie even kijken of jullie hem wel zien in safari en IE?
hallo, ik zit met een vaag probleem.. ik ben bezig met het maken van een site maar wordt in safari op mac en IE op mac niet weergegeven:S maar wel weer op windows.. het gaat om:
kunnen jullie even kijken of jullie hem wel zien in safari en IE?
Ik zie hem gewoon hoor... in Safari :)
Ik zie hem ook gewoon in Safari..
en in IE? zien jullie hem helemaal? of alleen een blauwe achtergrond? en wat gebeurt er als jullie op button 2 drukken, daar zit een langere tekst, knalt die uit het kader of verlengt het kader netjes met de tekst mee zoals het hoort?
[quote:d07e40ec87="J-R0eN"]en in IE? zien jullie hem helemaal? of alleen een blauwe achtergrond?[/quote:d07e40ec87] Mooi blauw vlak, maar ik zou er niet mee zitten. Alleen Tante Jo gebruikt die browser nog. :wink:
Maar in Safari loopt de tekst inderdaad uit het kader.
hmm okeej, vaag dat die hem op windows wel toont en op mac niet. En neej i,d,d :apple: gebruikers surfen tog niet met IE, dus daar hoef ik me eigen geen zorgen over te maken :D
bedankt
[quote:479784ca22="J-R0eN"]hmm okeej, vaag dat die hem op windows wel toont en op mac niet.[/quote:479784ca22] Klik [url=http://validator.w3.org/check?uri=http://www.hkb.nl/index.php]hier[/url] eens op.
huh? wat is dat? als ik het goed begrijp foutmelding? er is dus iets niet goed?
Bij mij zet Safari het kader keurig op een blauwe achetrgrond, en de buttons werken. De tekst ondere button twee knalt inderdaad uit het kader. Verder zou ik het zinnetje "Op onze website kunt u een groot aantal informatie...." vervangen door: "Op onze website kunt u veel informatie....", maar dat heeft hiks met je vraag te maken. groet bud
neej tekst is complete onzin, was alleen om te kijken hoe het er uit zal komen te zien, website is nog compleet in de maak.. ik wil eerst dat de techiek goed werkt, dan komt de uiteindelijke vormgeving erin en dan de teksten,,,
[quote:fa7043052c="J-R0eN"]huh? wat is dat? als ik het goed begrijp foutmelding? er is dus iets niet goed?[/quote:fa7043052c] Inderdaad. Welkom in de wondere wereld van de WWW-standaard.
@ esquare : :mrgreen:
maar in die foutmelding staat dus dat ik 2 van die ">" moet plaatsen? of begrijp ik dat verkeerd?
okeej, de link geeft nu aan dat er geen fouten meer in de site zitten, maar als nog doet die het niet in IE:S en in safari knalt nog steeds die tekst bij button 2 eruit:S
is hier een reden voor? of legt dat gewoon aan de verschillende browsers?
IE voor de mac moet je trouwens gewoon negeren. Dat is echt gedateerde browsersoftware die niemand meer gebruikt. Er gaat wel wat fout. Zo te zien gebruik je Mambo, en volgens mij heb je een slechte template gemod (of een goede slecht gemod ;-)) Blokje zwart linksboven :? Tekstvak groeit niet mee :? Doe eens een paar keer :apple:-+ Dan gaat de tekst van de menu's uit de vakken lopen.
[img:74244e3464]http://img48.imageshack.us/img48/7816/afbeelding6iw.jpg[/img:74244e3464]
Shotje is van Camino/Firefox
jah klopt ik gebruik mambo. en jah klopt ook dat ik een bestaande template aan het aanpassen ben :( wilde liever zelf een hele nieuwe opzetten, wat overigens veel makkelijker is, maar omdat (zoals eerdere topic van mij) ik dus hier met DW 3.0 zit en het daar gewoon niet mee lukt ( geen PHP ondersteunig nog ( niet volledig :? ) )
maar goed, er staat hier een windows machine en op die IE is alles gewoon oke…
-zwarte balk loopt van links naar rechts, niet klein stukje.
-zit nog een kleur achter de links, niet wit zoals op jouw shotje dus
-tekstvak groeit wel mee, tekst knalt er dus niet zomaar uit…
enz enz…
maar wat kan ik nou doen om het goed te krijgen?
Het zelf coden. Zoiets bijvoorbeeld:
[code:1:2144964159]<html>
<head>
<title></title>
<style type="text/css">
body {
margin: 0px;
padding: 0px;
font: normal 0.8em Arial;
}
#container {
position: absolute;
width: 750px;
left: 50%;
margin: 50px 0px 0px -375px;
border: 1px solid #000000;
}
#header {
width: 750px;
height: 80px;
background-color: #4444AA;
background: url(banner.jpg) #4444AA no-repeat;
}
#nav {
width: 170px;
height: 520px;
}
#nav a {
padding: 0.6em 0px;
background-color: #DDDDDD;
height: 1.2em;
margin-bottom: 3px;
text-decoration: none;
color: #00BBBB;
}
#nav a:hover {
background-color: #CCCCCC;
color: #000000;
}
.navItemText {
margin: 10px 0px 0px 20px;
font: normal 1em Arial;
font-weight: 900;
}
.navItem {
display: block;
}
#content {
width: 580px;
margin-left: 170px;
margin-top: -520px;
}
p {
padding: 0px 20px;
}
#sitemap {
border-bottom: 1px solid #DDDDDD;
margin: 3px 0px;
}
#sitemap a {
text-decoration: none;
color: #888888;
}
#sitemap a:hover {
text-decoration: underline;
color: #4444DD;
}
</style>
</head>
<body>
<div id="container">
<div id="header">
</div>
<div id="nav">
<a href="#" class="navItem">
<span class="navItemText">Button 1</span>
</a>
<span class="navItemText">Button 2</span>
</a>
<span class="navItemText">Button 3</span>
</a>
<span class="navItemText">Button 4</span>
</a>
<span class="navItemText">Button 5</span>
</a>
<span class="navItemText">Button 6</span>
</a>
</div>
<div id="content">
<p id="sitemap"><a href="#">button</a> &gt; tekst</p>
<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Morbi hendrerit orci vel lectus. Morbi egestas rhoncus sem. Phasellus at tellus. Proin eleifend arcu ut ante. Aenean aliquet justo vitae urna. Quisque eget justo. Maecenas et ligula sit amet ligula adipiscing sollicitudin. Quisque mattis, lacus non nonummy luctus, purus leo pulvinar lorem, id tincidunt risus neque eleifend dui. Nunc pede. Integer scelerisque, ante ut malesuada tincidunt, sem lectus ultrices arcu, sit amet ultricies elit purus eu mauris. Suspendisse potenti. Integer consequat tortor at leo. Praesent interdum felis ac justo. Nunc non wisi. Aenean massa purus, faucibus eget, nonummy a, ornare non, augue. Sed enim felis, dictum quis, porta id, molestie eu, felis. Fusce augue justo, rhoncus nec, sagittis ut, porttitor a, elit. Donec quis odio. Etiam arcu arcu, adipiscing vitae, cursus ut, faucibus sit amet, mi. In commodo orci vitae dui.
</p>
<p>Vestibulum quis dolor at arcu ultrices elementum. Phasellus quis massa. Praesent nec eros. Etiam mauris. Donec ac libero. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In eget mauris sit amet erat sollicitudin hendrerit. Vestibulum sagittis molestie elit. Cras vitae orci. Nam fermentum, tellus ac vestibulum tempor, nulla augue pellentesque tellus, hendrerit nonummy elit erat eu leo. Aliquam at massa.
</p>
</div>
</div>
</body>
</html>[/code:1:2144964159]
[quote:47cfce1cfa="Esquare"][quote:47cfce1cfa="J-R0eN"]en in IE? zien jullie hem helemaal? of alleen een blauwe achtergrond?[/quote:47cfce1cfa] Mooi blauw vlak, maar ik zou er niet mee zitten. Alleen Tante Jo gebruikt die browser nog. :wink:
Maar in Safari loopt de tekst inderdaad uit het kader.[/quote:47cfce1cfa]
En… míjn vader natuurlijk
Ik zou dat 'een groot aantal informatie' weglaten :p