browsers wat vind je er van

Ik kom van de windows afdeling en ik ben nog steeds verbaasd over mijn i-mac. alles is veel fraaier en het werkt beter. maar voor mijn internet browsers kan ik dat helaas niet zeggen. ik ben begonnen met mozilla en ie maar mozilla heeft al flink lopen crashen. Opera crashed iedere keer dat ik mijn favriet pagina open, www.espn.go.com. waarschijnlijk is het de popup advertentie die het doet. Opera lijkt wel sneller maar die crashes... Omniweb wil niet alle pagina's goed op het scherm brengen, text door elkaar heen of elle kolommen onder elkaar i.p.v naast elkaar. I-cab is de laatste die ik heb geinstalleerd  om er mee te experimenteren. Misschien zijn er tips over het gebruik van browsers? olav

Chimera doet het naar mijn mening ook redelijk goed en ook redelijk snel en geeft de pagina's ook goed weer, en persoonlijk vind ik de interface hiervan fris en helder. Zelf gebruik ik IE 5.1.5 onder Classic maar deze geeft sommige pagina's ook niet altijd correct weer, hoewel dat laatste zeer waarschijnlijk komt omdat IE onder windhoos reeds op versie 6.x is en niet of nauwelijks rekening houdt met pagina's op de Mac. ???

Het beste is ze allen uit te proberen.Mijn voorkeur 1.Omniweb 4.1-algemeen 2.Explorer 5.2 - specifiek,moeilijk pagina's bij 1 3.Netscape 7 4.Mozilla 1.2b - bankieren

niet -Chimera en OPera

Ik download iedere dag de nightlybuild van Chimera en ondanks dat niet alle versies helemaal zonder crashes zijn..., ben ik helemaal gek van deze browser. De enige crashes gebeuren bij mij als ik macosx.nl probeer te bereiken, soms gebeurt het zonder, soms met een crash. Verder is het een heerlijke, snelle en mooie browser. En die enkele crash, ach het is versie 0.5, hij wordt bij iedere build beter. Chimera is gewoon de Mac OS X-browser van nu en morgen!!! :D

Met Chimeraknight kun je zonder problemen steeds up-to-date blijven. Het download heel eenvoudig de meest recente versie van Chimera en vervangt het zonder problemen. Voor de zekerheid bewaart het een ingepakte versie van je 'oude' versie. EEN AANRADER!! :slight_smile:

Ok ik zal het gaan proberen.

:slight_smile:

Maar:"Never change a winning team"

Ik gebruik hier maar twee browsers. Internet Explorer en Mozilla. Die bevallen met goed. Soms werkt IE beter en dan weer Mozilla. Allebei crashen ze wel eens. Gelukkig hoef ik dan in ieder geval niet opnieuw op te starten.

Ik gebruik sinds de onophoudelijke crashes van IE 5 voortaan Opera 5.0.485. Die crasht ook maar veel minder. Bij IE vind ik steeds cache problemen in de prullie en omdat ik op mijn werk (pc) ook al zoveel geouwehoer met IE heb kostte het me weinig moeite Opera te installeren. Netscape heb ik overigens nog niet geprobeerd. Op mn werk heb ik trouwens een popupstopper geïnstalleerd. Dit heeft het aantal crashes wel aanzienlijk verminderd (en de irritaties :) ) maar die heb ik (nog) niet voor mac gevonden.

:) Ik heb altijd IE gebruikt en naar behoren naar aanraden ben ik ook op de Chimera tour niet van wege IE maar...alleen de gedachte geen microsoft maakt weer een hoop goed en hij draait bijzonder goed. ;)

JJmac

[quote:post_uid0="MacEs"]Op mn werk heb ik trouwens een popupstopper geïnstalleerd. Dit heeft het aantal crashes wel aanzienlijk verminderd (en de irritaties :) ) maar die heb ik (nog) niet voor mac gevonden.[/quote:post_uid0] Wat doet een popupstopper precies en in welke situaties?

In veel van de "alternatieve" browsers zit standaard een adblocker/popupblocker, die hoef je in die gevallen dus niet apart te hebben. Ik ben al tijden Omniwebfan (geeft bij mij 99% van alle pagina's goed weer) en daar werken de adblocker/popupblocker zeer goed.

Wat ze doen? eigenlijk precies zoals je zou vermoeden;
in de popupblocker kun je hosts opgeven die standaard een popupvenster laten verschijnen (Maccentral b.v) en ze zo onderdrukken.
De adblocker onderdrukt, zonder verdere instellingen, standaardformaten van reklamebanners, wil je meer onderdrukken dat kun je dat specificeren.

Draai nu ook chimera,lijkt wel de snelste browser.Zeker met downloaden. Dus moet ik bovenstaande lijstje herzien.Chimera is nu een.Explorer doet het nu niet meer,crashed bij het opstarten.

chimera is gewoon de beste browser. pop up zapper ingebouwd. op de tweede plaats komt Netscape. Omniweb en IE5 gebruik ik gewoon niet meer wegens veroudert. Opera blijft wachten tot ze eindelijk een crash vrije browser in OSX hebben

Ach, zoveel mensen zoveel smaken...........

De laatste paar dagen doet mijn browser (Mozilla 1.0) vreemd met het vertonen van de font grootte. Bijna geen enkele pagina wordt in verhouding vertoond. Vaak veel te groot. Herkent iemand dit probleem? Of weet het op te lossen?

Locman :stuck_out_tongue:

[quote:post_uid0="bart"]Ach, zoveel mensen zoveel smaken...........[/quote:post_uid0] Hebben jullie zeker de nieuwste MacFan gelezen? Met de browsertest. Alleen jammer dat Chimera ontbrak. Maar ja, ik heb ze allemaal geprobeerd en vindt (helaas) IE nog het beste. En Chimera op 1,5 ;)

Opera-Te beta
Omniweb-langzaam door gebrek aan cache en het scherm wat niet dezelfde grootte aan wilt houden ondanks de optie die er is.
iCab-shit
Netscape-te veel opties, niet voor mij nodig
Mozilla-zie boven alleen minder.

En ook kan je bij de laatste 2 niet eens meer kiezen wat je wil tijdens de installatie. NUK, wat moet ik nou met AOL Messenger als ik al iChat heb??

Ja, waarom ze Chimera niet getest hebben, mogelijk vanwege het feit dat het een 0.5 versie is.... Wel jammer. Trouwens de laatste nightly-builds hebben extra functies. Ik hoop dat 0.6 snel verschijnt, zodat meer mensen ervaren hoe goed Chimera is! :)

Mooi, snel, goed en prettig in gebruik!

Hallo,

Ik gebruik :

• voor websites met passwords en logins I.E.
  • voor websites met veel java/flash/… I.E.
  • voor snelheid, recht door zee surfplezier en downloads chimera/navigator : onbetwiste nr. 1 hierin
  • voor nieuwschierigheid naar wat allemaal nou zou moeten beter lopen : mozilla

Enkel mozilla crashed ooit. Nog nooit een crash gehad in I.E. of in Chimera/navigator.

Bij ALLE browsers geld wel : enorme problemen met sommige flash-java plugins.
Probeer eens volgende link :
http://www.thebanmappingproject.com/sites/browse_tombimages_816.html en klik op de 19de foto (rij 4 4de foto) en kijk eens of je kunt inzoomen.

Wie dit kan : gelieve uw configuratie (os, browser, netwerkprovider en netwerksituatie (airport, vaste verbinding achter firewall, a.s.o.) door te geven.
Dit zou toch al veel duidelijk moeten maken.

Wat I.E. betreft heb ik in en forum op de mac-site van microsoft zelf gelezen dat sinds lang al geen jave-plugins en dergelijke meer ontwikkeld worden, dus beter wordt het in I.E. zeker niet meer.

Groeten,
davedive :wink:

davedive,

IE 5.2.2 heeft de test met glans doorstaan.
iMac DV SE 400 MHz 1 GB RAM
Mac OS X versie 10.2.1
Skynet met een ADSL Plus verbinding via Ethernetkabel naar de Alcatel Speed Touch Home (niet-getweaked)
de in  Mac OS X ingebouwde firewall staat aan

echt goed hé die Internet Explorer 5.2.2 voor Mac OS X van Microsoft?

:wink:

Hoe is dit nu mogelijk michelvdb ????

Eergisteren was bij mijn apple-dealer en op een nieuwe i-mac in de toonzaal, kon ik ook de zoomende foto krijgen. Zou dit kunnen liggen in plugins die niet geïnstalleerd zijn??

Kan u mij eens doorsturen welke plugins in uw map './library/internet plug-ins' staan?

De firma Zoomify, die ik gecontacteerd heb, lijkt geïnteresseerd in het probleem, dat ik nog niet kunnen vastpinnen heb.

Mijn configuratie Cube G4 / 896 ram / OSX10.2.1 / airportkaart / airportbasestation snow (dual ethernet) / I.E. 5.2.2

Over die plug-ins heb ik nog een ander topic gepost hier http://www.macosx.nl/cgi-bin…;t=1282

Niks mee te maken denk ik?

Bedankt michelvdb voor je info en feedback (ben wel dit weekend in frankrijk en zal pas na het weekend kunnen reageren  :D )

groeten
davedive

Internet Plug-Ins met Java en Shockwave Flash gerelateerd:

/Bibliotheek/Internet Plug-Ins:
Java Applet Plugin Enabler

map Java Applet.plugin
map Contents
Info.plist
map Mac OS
Java Applet
map Resources
map Dutch.lproj
localized.rsrc
map English.lproj
Java Applet.rsrc
version.plist

Shockwave Flash NP-PPC

~/Bibliotheek/Internet Plug-Ins:
alias van Shockwave Flash NP-PPC met origineel in /Bibliotheek/Internet Plug-Ins

Een alias in de gebruikers library doet soms wonderen.